Avatar billede jimmi1311 Nybegynder
05. januar 2012 - 10:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Teste faglig viden omkring C/C++ udvikling

Hej Alle

Jeg skal have en C/C++ udvikler til job samtale i dag og vil gerne teste hans faglige viden.

Er der nogen der har nogle gode eksempler på hvor dette kan gøres?

Jeg har selv tænkt på at spørge lidt ind til hans kendskab om design patterns. Men er ellers lidt blank :-(

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede j3ppah Novice
05. januar 2012 - 12:51 #1
synes da du skal få ham til at tage noget med han har skrevet... Altså ikke at i skal sidde og læse koden igennem punkt for punkt, men du kan jo hurtigt se om han skriver struktureret kode, eller om det er noget skrammel, hvor det ikke er til at finde hoved og hale i. Evt. checke om han håndtere exceptions ordenligt, og om han logger fejl osv. osv. osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2012 - 01:28 #2
Hvis du vil teste generel programmerings viden er det jo nok en snak om OO A/D/P og GoF patterns du skal ud i.

Men hvis du vil teste C/C++ viden er det en anden sag.

For C kan du proeve at spoerge lidt til:
- ternary operator
- printf/scanf formater
- string.h str funktioner

For C++ proev:
- konvertering mellem STL string og C null terminated char array
- STL vector
- forskel paa virtual og ikke virtual

For Windows C/C++ proev:
- char/wchar_t/TCHAR problematikken
- Win32 API vs MFC vs .NET
Avatar billede jimmi1311 Nybegynder
11. januar 2012 - 02:06 #3
Takker, det vil jeg kigge på. smid et svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2012 - 02:34 #4
moi?