Avatar billede Mikkel1004 Nybegynder
05. januar 2012 - 11:00 Der er 10 kommentarer

cdrom driver væk (måske)

hjælp jeg har et problem med min HP pavillion mit cd rom drev virker ikke og hvis jeg går ind i enhedshåndtering kan jeg se denn kommer frem og siger
"Den digitale signatur for de drivere, der kræves for denne enhed, kan ikke bekræftes. En ændring i hardware eller software kan have medført, at der er blevet installeret en fil, der er signeret forkert, er beskadiget, eller som kan være skadelig software fra en ukendt kilde. (Kode 52)"

hvad gør jeg ved dette problem for at få mit cdrom drev til at virke

MVH
Mikkel
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. januar 2012 - 11:40 #1
Normalt installeres der ikke eksterne drivere til CD/DVD-drev - de har været indbygget i windows siden windows 95/NT4.

Kan du have installeret noget CD-emulerings software af en art?

Ellers prøv at slette enheden i enhedshåndteringen, højreklik på det øverste punkt på enhedshåndteringen og vælg at søge efter ny hardware - så burde drevet blive fundet igen og installeret på ny... - forhåbentlig med de rette drivere.
Avatar billede Mikkel1004 Nybegynder
05. januar 2012 - 12:23 #2
så vidt jeg husker har jeg ikke instaleret noget

den løsning du kommer med har den nogen virkning på at jeg kunne miste garantien så de ikke gider lave den hvis det slår fejl
:)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. januar 2012 - 12:34 #3
Ingen problemer med garanti - så ville den også ryge, hvis du satte en USB-stick i, installerede programmer o.lign.

Garanti kan kun ryge, hvis det kan godtgøres at du har haft PC´en åben og rodet rundt med indmaden på en måde, så du selv har beskadiget den.

Du skal ikke åbne PC´en fysisk for at slette en enhed i enhedshåndteringen :-)
Avatar billede Mikkel1004 Nybegynder
05. januar 2012 - 13:14 #4
det virkede desværre ikke, den kommer bare og siger "enheds driver programmet blev ikke installeret"

nogen andre forslag
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. januar 2012 - 13:24 #5
Så har jeg ikke nogle umiddelbare bud.

Enten er CD-drevet defekt.
Eller også sidder kablet mellem drev og bundkort ikke helt rigtigt.
Eller også er der som sagt noget galt med operativsystemet.

Hvis ikke du selv har mod på at åbne PC´en og se efter kablet, og ikke selv kan fejlsøge dybere i operativsystemet, skal du have fat på en der kan - jeg tror desværre det bliver en umulig opgave at komme med gode råd her...
Avatar billede poko1 Ekspert
05. januar 2012 - 14:18 #7
Prøv at køre dette program fra microsoft.
http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems/da
Avatar billede poko1 Ekspert
05. januar 2012 - 14:42 #8
Jeg kan se at du har prøvet dette spørgsmål tidligere.
http://www.eksperten.dk/spm/934858
skulle det være et drev med betegnelsen model TS-L633 er der nok ikke andet at gøre end at skifte det ud.
05. januar 2012 - 16:16 #9
Generelt: Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Du har lagt dette IT spørgsmål i en NON-IT kategori ?
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
16. januar 2012 - 01:50 #10
Prøv at opdatere alle dine drivers med http://programmer.downloadcentral.dk/?DriverScanner/Drivers/Diverse/4413. Det løser ofte ikke så få problemer ;)