Avatar billede nugga Nybegynder
05. januar 2012 - 14:31 Der er 4 kommentarer

Word 2011 crash ved bestemt ligning

Først vil jeg lige pointere
Jeg er ved at lave en mindre rapport i matematik.
Jeg bruger meget lignings værktøjet i word.

Da jeg har arbejdet et par timer på rapporten i dag, vælger Word lige pludselig at stoppe med at svare. Jeg venter 10-15 minutter og vælger så at tvinge word til at stoppe, hvorefter jeg finder den ca.  10 min gamle kopi frem som word automatisk gemmer i recovery mappen.

jeg kan fint åbne filen og alt ting ser også rigtigt ud, men lige så snart jeg klikker ned i den ligning jeg arbejde i da word tidligere gik i stå går word i stå igen.

Jeg har forsøgt at slette ligningen, men igen går word bare i stå. Jeg har også forsøgt at kopier filen over på en anden computer, men den kommer med en fejl så snart jeg prøver at åbne den.

Til sidst har jeg prøvet at gemme filen i et andet navn, men selvom word ikke kommer med nogen fejl, så gemmer den bare ingen ting?

Jeg har efterhånden prøvet alt og indtil videre har jeg kun haft held med at gemme den som en pdf, hvilket ikke går da jeg slet ikke er færdig med rapporten endnu.

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe.

Computeren er en Macbook Pro fra sommeren 2011, med 8gb RAM og word 2011.

På forhånd tak
Avatar billede nugga Nybegynder
05. januar 2012 - 15:39 #1
Jeg fiksede det ved at skrive filen af i et nyt dokument.

Men hvis der er nogle der ved hvordan jeg kan undgå problemet i fremtiden, så er det velkomne til at svare

På forhånd tak :)
Avatar billede thadoews Nybegynder
08. januar 2012 - 12:52 #2
Word suxx, hvis du har mange regnestykker, som du sikkert har.
Jeg gætter på at når du har skrevet dit regnestykket på linje 1 færdigt, så trykker du shift+enter for at forblive i Equation Editor. Lad være med det :)
Tryk i stedet for på alt+shift+0 for at starte en ny ligning, eller gå op i værktøjslinjen og vælge det der.
Jeg har selv haft problemet og det skete kun når ligningerne blev for store, mængden var ikke et problem, kun størrelsen.

Håber det kan hjælpe, ellers må du specificere det lidt mere :)
Avatar billede bjarkehl Nybegynder
08. februar 2012 - 17:22 #3
Jeg har også haft problemet. Løste det ved at vælge "Gennemse" -> og i rullemenuen i feltet "Sporing" vælge "Endeligt dokument: vis ændringer". Her var der så en del ændringer, som var røde. Højreklik på dem alle og accepter ændringerne (der er vist også et sted, man kan vælge at acceptere alle ændringer på én gang). Herefter kunne jeg få lov til at gemme mit dokument på sædvanlig vis.

Mvh.
Bjarke
Avatar billede bjarkehl Nybegynder
09. februar 2012 - 16:36 #4
Forenkling af mit forslag fra i går:
Klik på "Gennemse" -> pilen nedenfor "Accepter" -> vælg "Accepter alle ændringer i dokumentet".
Så skulle du være klar til at gemme igen.

Mvh.
Bjarke