Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. januar 2012 - 16:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Meddelelse fra Telia

Hej ...

Min viv og jeg har begge taletidskort hos Telia ...

Har lige fået denne meddelelse:

******************
+901
Din 0 kb udløber om 3 dage. Husk at tanke op for at forlænge din gyldighedsperiode. vh Telia
*******************
Hvad er mon det ?
Har aldrig fået sådan en meddelelse før - Har haft taletidskort hos Telia i et par år ...

Mvh Ikke-Ekspert
Avatar billede richardjensen Seniormester
07. januar 2012 - 16:46 #1
Telia har ret egenhændigt lavet den kunde-SERVICE/KLIPNING, at lukke- undertiden uvarslet, hvis der er gået mere end ½ år siden seneste tankning.
Devisen er vistnok:'take it or leave it' !
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. januar 2012 - 17:08 #2
Hmmm - Min kone har sat 100 kr. ind på min i sidste måned. Og også på hendes konto for mindre end ½ år siden, siger hun ...
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2012 - 17:27 #3
http://telia.dk/mobil/kundeservice/ Der er nogle muligheder til venstre.
Avatar billede milter Ekspert
07. januar 2012 - 18:35 #4
Min kone og jeg har modtaget lignende  SMS'er. For et par måneder siden fik vi en SMS om, at vi skulle registrere os med CPR-nummer og det hele for fremover at kunne tanke op på taletidskort på nettet. Som tak/undskyldning for ulejligheden indsatte de 25 kr. på begge konti. 

Mon ikke det er de 25 kr. som skal være brugt inden 3 måneder efter indsættelsen?
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2012 - 19:06 #5
"Mon ikke det er de 25 kr. som skal være brugt inden 3 måneder efter indsættelsen? "
Nej det drejer sig om, at Telia påstår de beskytter kunderne ved at sikre, at kortet tilhører den rette ejer. Derfor kræver de, at man registrerer sig før man igen kan sætte penge på betalingskortet. Man får derefter en kode tilsendt med posten.
Det må være et nummer de laver, for at registrere alle kunder. Vi lever jo i et overvågnings samfund, hvor både stat og private vil vide alt om os. Tænk bare på, at det at vi er på nettet, her og nu, bliver registreret, efter påbud fra staten.
Avatar billede milter Ekspert
07. januar 2012 - 19:27 #6
#5.

Jeg er godt klar over, hvorfor Telia ville have de oplysninger :-)

Med Telias taletidskort er et beløb indsat på kontoen kun gyldig i en vis periode. Om "Telia Talk" skriver de f.eks.:

"Når pengene er overført til telefonen, har du 12 måneder til at anvende beløbet. Hver gang du indsætter penge på din konto, forlænges gyldigheden af al din taletid med 12 måneder igen."

Indbetalingerne på spørgerens og hans kones og min og min kones konti nærmer sig overhovedet ikke udløbet af den gyldighedsperiode. Derfor må beskeden hentyde til en anden indbetaling, som i vores tilfælde kun kan være de 25 kr., jeg omtaler i #4.

At SMS'en så er et godt eksempel på en utrolig dårlig kundeservice, det er en anden sag :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. januar 2012 - 09:27 #7
Tak for jeres svar ...

Kom med "points-svar", jer der vil have points, tak ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. januar 2012 - 09:31 #8
Min viv siger, at det er rigtigt med at man skulle registrerer sig med en kode - Det har hun gjort for længe siden ...

(Det var jeg ikke klar over) ...

Men nu har jeg også skrevet til Telia i går

(Men der var naturligvis lukket, for det var om aftenen)
Avatar billede 753 Nybegynder
08. januar 2012 - 10:45 #9
Jeg har indtryk af, at alle de brugere, der for 1 år siden ikke ønskede at opgive cpr-nr til en teleudbyder, og derfor gik over til at købe taletidskort i butikker, nu bliver snydt.
På Telia's hjemmeside ser det ud til, at man betaler gevaldigt højere takster, når man har tanket via taletidskort istedet for via nettet - og nu lukker de åbenbart kontoen?
Telia vil vist bare slet ikke have taletidskunder
?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. januar 2012 - 15:03 #10
Hej

Tak for din henvendelse til Telia.

Det er en fejl at du har modtaget denne sms. Du skal bare slette beskeden og så ikke tænke mere over det.

Har du spørgsmål, eller brug for yderligere information, er du velkommen til at besøge os på telia.dk eller kontakte kundeservice på 80 40 40 40.

Med venlig hilsen/Best regards

****
Fik lige en e-mail fra Telia nu :

En fejl ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. januar 2012 - 15:04 #11
Hvem vil have points ?
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2012 - 16:56 #12
Nej tak :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2012 - 18:08 #13
Heller ikke her:)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester