07. januar 2012 - 16:20Der er
12 kommentarer og 1 løsning
Meddelelse fra Telia
Hej ...
Min viv og jeg har begge taletidskort hos Telia ...
Har lige fået denne meddelelse:
****************** +901 Din 0 kb udløber om 3 dage. Husk at tanke op for at forlænge din gyldighedsperiode. vh Telia ******************* Hvad er mon det ? Har aldrig fået sådan en meddelelse før - Har haft taletidskort hos Telia i et par år ...
Telia har ret egenhændigt lavet den kunde-SERVICE/KLIPNING, at lukke- undertiden uvarslet, hvis der er gået mere end ½ år siden seneste tankning. Devisen er vistnok:'take it or leave it' !
Min kone og jeg har modtaget lignende SMS'er. For et par måneder siden fik vi en SMS om, at vi skulle registrere os med CPR-nummer og det hele for fremover at kunne tanke op på taletidskort på nettet. Som tak/undskyldning for ulejligheden indsatte de 25 kr. på begge konti.
Mon ikke det er de 25 kr. som skal være brugt inden 3 måneder efter indsættelsen?
Synes godt om
Slettet bruger
07. januar 2012 - 19:06#5
"Mon ikke det er de 25 kr. som skal være brugt inden 3 måneder efter indsættelsen? " Nej det drejer sig om, at Telia påstår de beskytter kunderne ved at sikre, at kortet tilhører den rette ejer. Derfor kræver de, at man registrerer sig før man igen kan sætte penge på betalingskortet. Man får derefter en kode tilsendt med posten. Det må være et nummer de laver, for at registrere alle kunder. Vi lever jo i et overvågnings samfund, hvor både stat og private vil vide alt om os. Tænk bare på, at det at vi er på nettet, her og nu, bliver registreret, efter påbud fra staten.
Jeg er godt klar over, hvorfor Telia ville have de oplysninger :-)
Med Telias taletidskort er et beløb indsat på kontoen kun gyldig i en vis periode. Om "Telia Talk" skriver de f.eks.:
"Når pengene er overført til telefonen, har du 12 måneder til at anvende beløbet. Hver gang du indsætter penge på din konto, forlænges gyldigheden af al din taletid med 12 måneder igen."
Indbetalingerne på spørgerens og hans kones og min og min kones konti nærmer sig overhovedet ikke udløbet af den gyldighedsperiode. Derfor må beskeden hentyde til en anden indbetaling, som i vores tilfælde kun kan være de 25 kr., jeg omtaler i #4.
At SMS'en så er et godt eksempel på en utrolig dårlig kundeservice, det er en anden sag :-)
Jeg har indtryk af, at alle de brugere, der for 1 år siden ikke ønskede at opgive cpr-nr til en teleudbyder, og derfor gik over til at købe taletidskort i butikker, nu bliver snydt. På Telia's hjemmeside ser det ud til, at man betaler gevaldigt højere takster, når man har tanket via taletidskort istedet for via nettet - og nu lukker de åbenbart kontoen? Telia vil vist bare slet ikke have taletidskunder ?
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.