Avatar billede asker Nybegynder
08. januar 2012 - 12:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at Komme igang som ISP

Hej

Idag har jeg en del hjemmesider, som jeg selvfølgelig får hostet ude i byen hos ISP - men jeg kunne godt tænke mig at lære hvordan jeg selv hoster disse hjemmesider!!

Idag har jeg en meget hurtig forbindelse med statisk fast IP adresse hos TDC

Og hvis jeg skal tage det lidt fra en ende af, så ksla jeg vel starte med at sætte en server op!

Jeg har en meget kraftig maskine med Microsoft server 2003
Alle hjemmesiderne er lavet i PHP med MySql (joomla)
Så hvordan køre man PHP med MYSql på en microsoft server ??
Eller skla jeg sætte en apatche server op ?

Dernæst skal det hele forbindes og her er jeg igen lidt lost dersom jeg vel også skal lege dns !

Hos Dk hostmaster går jeg ud fra at jeg skal få dem til at pege på min IP - herefter skal jeg vel fordele dem på min router eller server så de lander i det rigtige hotel ??

En eller nogle der har lyst til at sætte mig igang med det her for mig lidt spændende projekt :-)
Avatar billede asker Nybegynder
08. januar 2012 - 12:03 #1
Lige en kommentar:
det kan godt være at jeg skal oprette flere spørgsmål i felere kategorier, men jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte :-)

Men jeg ser det sådan her!

Hvilken router
Hvordan med DNS
Hvilken server
08. januar 2012 - 13:26 #2
... du kunne jo starte med at pænt følge op på dine tidliger spørgsmål ->
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/asker (Point ude: 2.600 ?)

---
Avatar billede asker Nybegynder
08. januar 2012 - 14:45 #3
Så er der ryddet op!
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2012 - 21:42 #4
Ja - ved at du selv har taget point uanset om der var forsoegt givet hjaelp.
Avatar billede asker Nybegynder
23. januar 2012 - 12:25 #5
her er vist ikke meget hjælp at få (måske var mit sprøgsmål også lidt bredt) så jeg lukker !

Og JA her tildeler jeg også point til mig selv, selv om Karrise sku have lidt for at hans venlige påmindelse ;.)