Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2012 - 18:24 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan lugte i en stationær ?

Min computer er er begynt at lugte. En lidt underlig sødlig, ubegagelig lugt. Det er ikke en stærk lugt, og det lugter ikke brændt. Min nabo synes her lugter lidt af bilos. Strømmforsyningen?
Avatar billede vejmand Juniormester
08. januar 2012 - 18:40 #1
En lidt underlig sødlig, ubegagelig lugt

Hmmm, det lyder som en død mus....men det er det nok ikke.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2012 - 18:44 #2
Nej jeg har kikket efter - ingen mus:)
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2012 - 18:49 #3
I følge Speedfan, kan det ikke skyldes varme. http://imageshack.us/photo/my-images/97/speedfanv.jpg/
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2012 - 18:57 #4
Hvis der ikke er nogen døde mus eller katte i den, kan lugten næsten kun komme fra et af de steder, hvor der udvikles varme.

Hvornår har du sidst støvsuget den?
Avatar billede wappa Nybegynder
08. januar 2012 - 19:20 #5
En lidt underlig sødlig, ubehagelig lugt har nogen smidt fjolle tobak i computeren.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2012 - 19:35 #6
#2 som det ses på Speedfan, er der ingenting som er gloende. Computeren er ren og pæn, som altid.

#3 Nix.
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2012 - 20:10 #7
Varme behøver ikke være "gloende" for at påvirke emner på en måde, så de kommer til at lugte :-)

Hvis lugten ikke er der, når computeren er slukket, men først opstår, når den tændes, skyldes det enten, at lugten er der hele tiden og føres videre af de tændte blæsere, eller at den først opstår pga. den varme, som skabes, når computeren tændes.

Hvordan opdagede du lugten? Ved at stikke næsen helt ned til udblæsningen, eller .....?
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2012 - 20:20 #8
#7 Når jeg sidder ved computeren. Men som jeg skrev, min nabo synes også det lugter underligt. Det er faktisk først kommet efter jeg købte en Medion skærm, men en skærm kan vel ikke lugte? Jeg kan ikke lokalisere lugten da den er overalt omkring computeren.
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. januar 2012 - 20:28 #9
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2012 - 20:39 #10
#9 desværre nej. Det er heller ikke den lyd som beskrives.
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2012 - 21:04 #11
Har du prøvet at stikke næsen hen tæt på de øverste udluftninger øverst på skærmen?
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2012 - 21:09 #12
Ja det har jeg faktisk, men kan ikke lugte noget. Jeg har også haft næsen ned computerkassen (Heightower) men jeg kan ikke lokalisere lugten.
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2012 - 21:39 #13
Det kunne også tænkes, at lugten kommer et andet sted fra end computeren :-)

Døde mus eller lignende under sofaen opdager man ikke, før man flytter den i forbindelse med den årlige hovedrengøring :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2012 - 21:45 #14
1. Jeg ved godt når jeg prutter, det er endnu værre:)
2. Jeg støvsuger faktisk mere en 1 gang årligt under min seng.
Desuden bor jeg i en egendom på 2 sal, så mus? næppe.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2012 - 21:51 #15
Jeg har taget en anden computer i brug og luftet ud. Det hjalp faktisk.
Avatar billede mortensen Nybegynder
08. januar 2012 - 22:22 #16
Jeg glæder mig til at høre, hvis du en en dag, finder ud af hvorfor ;)
Morede mig meget over #1 med en død mus ;) men man ville jo nok registrere, hvis den ikke var ved tastaturet længere.
Men nye produkter (din skærm) kan jo godt dufte lidt i starten når de får lidt varme i alm. brug ;)
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2012 - 22:38 #17
#16 Ja jeg er nu glad for at jeg ikke fandt en død mus _ selv om det selvfølgelig var værst for musen. Jeg tror det forbliver en gåde, for jeg køber snart et nyt bundkort med USB3, for begge mine HDD er USB3.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2012 - 09:55 #18
Jeg troer ikke jeg finder en løsning, men tak for jeres input:)