Avatar billede crill869 Nybegynder
08. januar 2012 - 22:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

RJ45 Jack og højtalere

Hej alle jer Eksperter

jeg står og skal havde tapetseret og malet i min lejlighed, men har gået og overvejet at få lagt nogle kabler ind i væggen til mine højtalere, men så fik jeg fortalt af en ven, at man kunne bruge RJ45 stik's så jeg kunne koble mine bag højtalere på.

Men så kommer spørgsmålet til 1. million kr, kan man det og kan det betale sig lydmæssig, og i så falde skal jeg så bruge en separat switch til det ??

// Crill
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2012 - 22:56 #1
Det vil være meget mere fornuftigt at trække kablerne i fodpanelerne end i væggen, medmindre du er 100% sikker på, højttalerne aldrig skal flyttes igen.

Lydmæssigt ville jeg foretrække selv at kunne bestemme kablernes type. Og, har du RJ45 tilslutning til højttalerne på forstærkeren og højttalerne?
Avatar billede thov Forsker
08. januar 2012 - 23:14 #2
Hvis det drejer sig om at føre digitale signaler rundt til lokale D/A konvertere (efterfulgt af effektforstærkere og højttalere), så er det en god ide.

Men som kobling mellem forstærker og højttalere duer netværkskabel ikke, for det er for spinkelt - der skal tværsnit til, og jo mere desto bedre :-)
Avatar billede crill869 Nybegynder
28. januar 2012 - 22:35 #3
Jeg har droppet ide igen og bare trukket alm højtaler kabler ved gulvpanelet... det andet vil blive meget dyrt i forhold til hvad jeg vil få ud af det...

jeg lukker af her fra og tak for jeres tid :-)