Avatar billede harlequin Nybegynder
10. januar 2012 - 21:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dual HDD mistet partition

Hej

Jeg har en laptop som ikke kan starte op mere, efter at have kigget nærmere på den kan jeg se at der mangler en partition.

Bag på laptoppen står der:
Dual HDD 1000 GB (500 GB + 500 GB).

Jeg har sat harddisken i en anden PC og kan kun finde den ene partion i windows. Jeg har også prøvet med to programmer som heller ikke kan finde nogen andre partitioner

Partition Find
http://findandmount.com/download/

EaseUS Partition Recovery?
http://www.easeus.com/partition-recovery/

Kan det tænkes at den er bygget op af 2 fysiske hdd og den ene er stået helt af og derfor ikke kan findes, er der så noget at gøre?
10. januar 2012 - 21:30 #1
Jeg gætter på at der altid har været én stor partion pr. HD ... henholdsvis C: + D:
Sådan har jeg set det på bærbare med TO FYSISKE HD ...

Og hvis det er C: som - af en eller anden grund ikke kan starte op så...
Avatar billede poko1 Ekspert
10. januar 2012 - 22:04 #2
Jeg har sat harddisken i en anden PC

Du har vel sat begge harddiske i den anden PC ?
det drejer sig vel om at der er 2 harddiske i dobbelt HDD
Avatar billede harlequin Nybegynder
11. januar 2012 - 08:40 #3
Der er kun tale om en fysisk HDD, men siden der står dual på den går jeg ud fra at den inden i er bygge op af to lige store.

Det passer også meget godt med at den partitionen jeg kan se, er på ca. halvdelen af hele kapaciteten nemlig 465GB.

Det er nemlig partition C der mangler, hvor windows ligger på samt andre ting jeg helst ikke vil miste.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2012 - 08:50 #4
Fortæller du ikke lige hvilken labtop den har siddet i?
eksempel her med dual Hdd.
http://gratisupload.dk/vis_billede/671575/
Avatar billede harlequin Nybegynder
11. januar 2012 - 18:48 #5
Hvor kan man da være dum, der sad jo 2 HDD i :S

Tak for tippet poko1, de 30 point er dine, hvis du kommer med et svar :D
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2012 - 20:04 #6
LOL :-)