Avatar billede jokerper Nybegynder
10. januar 2012 - 23:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til link - div

Hej

Har lige brug for lidt hjælp til:

<body>
<div id="header">Header Section</div>
<div id="leftcol">Left Section</div>
<div id="content">Content Section</div>
<div id="footer">Footer Section</div>
</body>

Hvordan får jeg et link til at åbne i Content Section.

<a href="link" target="Content Section">Link 1</a>
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2012 - 00:12 #1
Det kan du ikke - skal du åbne links på den måde skal du enten benytte frames eller iframes, og det kan bestemt ikke anbefales medmindre det er et link fra et andet domain. Er det indhold fra dit eget domain må du enten lave funktionaliteten ved at loade alt indhold og så lave shpw/hide på de nødvendige divs eller loade indholdet dynamisk vha AJAX.
Avatar billede jokerper Nybegynder
11. januar 2012 - 00:39 #2
Okay, det er en eksisterende hjemmeside som er lavet i frames som jeg ville forsøge at lave om til <div></div>.

Har du nogle forslag til hvordan jeg kan det?

    <frameset frameborder="0" framespacing="0" border="0" rows="15%,*" cols="100%">
            <frame src="top.htm" name="topframe" scrolling="no" noresize>
        <frameset cols="14%,*">
            <frame src="menu.html"  name="leftframe"  scrolling="auto" noresize>
        <frame src="forside.html" name="rightframe" scrolling="auto" noresize>

        </frameset>

Så jeg kan få linkene åbne og forsat benytte menu og top samt indhold.
Avatar billede jokerper Nybegynder
11. januar 2012 - 00:44 #3
Kan det evt. gøres med:

<div id="indhold"><?php include('VARIABLE LIMKS'); ?></div>

Lige nu er jeg lidt rundtosset, men det er en gammel hjemmeside med rigtig meget indhold. Så jeg ville prøve at få alt det gamle til at virke ved en mindre ændring.
Avatar billede jokerper Nybegynder
11. januar 2012 - 01:00 #4
Jeg er ude efter dette design:

http://www.webdesign101.dk/csslayout/eksempler/layout4a.html

Layouteksempel 1
Layouteksempel 1a
Layouteksempel 2
Layouteksempel 2a
Layouteksempel 3
Layouteksempel 3a
Layouteksempel 4
Layouteksempel 4a

Så når man klikker på linkene, at de åbner i midter sektionen.
Så jeg i princippet kan åbne alle sider i den midterste del.
Hvordan gør man det?
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2012 - 08:38 #5
Jeg vil umiddelbart fraråde dig at tænke i de baner for det er kun forbundet med uhensigtsmæssigheder - uanset om du benytter show/hide, (i)frames eller AJAX kan brugerne ikke linke direkte og det er dårlig brugervenlighed, (i)frames giver problemer i søgemaskinerne og benytter du AJAX kan søgemaskinerne slet ikke tolke siden da der benyttes så meget javascript. Derfor vil jeg mene at du bør gøre som alle andre, nemlig skifte hele siden når der klikkes på et link.

Vil du endelig ud i det, og det kræver trods alt lidt indsats, så kig på AJAX vha jquery; http://api.jquery.com/category/ajax/
Avatar billede jokerper Nybegynder
11. januar 2012 - 21:32 #6
Hej

Gider du give en kommentar på #4.

Og så lægge et svar for point.
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2012 - 23:14 #7
bare et svar eller en uddybning af noget?
Avatar billede jokerper Nybegynder
11. januar 2012 - 23:30 #8
Det var bare lige på

Gider du give en kommentar på #4.

Jeg er ude efter dette design:

http://www.webdesign101.dk/csslayout/eksempler/layout4a.html

Evt. hvordan jeg kan bruge dette... Link til venstre og vis indholdet af linkene indholdsektionen.
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2012 - 07:51 #9
Hvis du mener at det er bare lige på så har du vist ikke læst mine tidligere kommentarer eller links - det er en større teknisk udfordring end som så medmindre du gør som foreslået, altså reloader hele siden, og vælger du at gøre det på den uhensigtsmæssige måde har du ikke nævnt hvilken vej du vil gå. Derfor har jeg stadig ingen anelse om præcis hvad du spørger om.
Avatar billede jokerper Nybegynder
14. januar 2012 - 10:11 #10
Okay, men tak for hjælpen.
Avatar billede keysersoze Guru
14. januar 2012 - 10:37 #11
Du skal stadig spørge hvis der er mere du er i tvivl om - jeg skal bare vide præcist hvad du søger.