Avatar billede Lasse Novice
11. januar 2012 - 18:02 Der er 5 kommentarer

CSS width i IE8 virker ikke

Hvordan kan det vaere at css width ikke overholdes i IE8:

http://www.expertsys.com.mx/test3.html

Den skal vaere 50px, men den er 52px. I Chrome og safari er den ok.
Avatar billede olebole Juniormester
11. januar 2012 - 18:08 #1
<ole>

Her det grønne kvadrat 50x50px i IE ... sågar i IE6!  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
11. januar 2012 - 18:15 #2
Hvor har du de 52px fra? Hvordan har du målt det?
Avatar billede olebole Juniormester
11. januar 2012 - 18:20 #3
Hvis du måler med et screendump, kan det være din browser ikke er sat til 100% zoom - men måske 105%. Sætter jeg min IE til 105%, bliver kvadratet således 52x52px  =)
Avatar billede Lasse Novice
11. januar 2012 - 18:28 #4
olebole>>
ha ha ha, ja det var det som var problemet... ha ha ha...

laegger du et svar, saa sender jeg pointene afsted ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
11. januar 2012 - 18:33 #5
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)

Når jeg selv ønsker at tjekke et elements dimensioner, gør jeg det somregel med:

<div onclick="alert(this.offsetWidth)">blabla</div>

- og det samme med offsetHeight. Det er hurtigere at skrive end at tage et dump - åbne Photoshop - indsætte billedet - bruge markeringsværktøjet - og aflæse størrelsen.