Avatar billede Idaida Juniormester
12. januar 2012 - 16:29 Der er 5 kommentarer

Et spørgsmål til jer eksperter

hej
Nu har jeg lige et spørgsmål til alle jer eksperter. Vi har en meget gammel computer (HP) som snart ikke kan mere. Desuden har jeg en bærbar. Hvad kan bedst betale sig - at købe en helt ny stor computer eller en mindre bærbar til mine forældre + et par små harddiske?? Eller er det bare på alle måder meget bedre at have en stationær computer???
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. januar 2012 - 16:35 #1
"et par små harddiske??" - Hvad menes her?
Stationær VS bærbar, kommer an på hvad man skal bruge det til. Man får mere for pengene ved at købe stationær. Men tager man sin PC med når man f eks rejser, er det besværligt med en stationær.
Avatar billede Kemadx Juniormester
12. januar 2012 - 16:39 #2
Forældre er sjældent i gamer gruppen, så mit umiddelbare gæt ville være en bærbar er fordelagtigt. En stationær yder mere på alle kanter for samme eller færre penge. Men hvis ikke man spiller eller laver krævende grafik arbejde, så er det næsten lige meget.

En bærbar er transportabel, så de kan sidde med den hvor de vil og kan det samme. Jeg ville foreslå en bærbar (medmindre du kommer og siger din far er prof. gamer ;). Er dog ikke helt klar på hvad du mener med de 2 harddiske - som Michael også påpeger.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
12. januar 2012 - 17:28 #3
Jeg blev træt af min mor altid ringede med problemer, så jeg gav hende en bærebar - så kan hun sku tage den med, frem for det altid er mig der skal forbi.
Avatar billede Idaida Juniormester
15. januar 2012 - 17:32 #4
Okay tak for svar! Min mor er slet ikke gamer, og den skal mest mest bruges til at tjekke mails, nettet og allermest til redigering og opbevaring af fotos!!
Med flere små hardiske mener jeg eksterne hardiske, så vi kan have dokumenter og især fotos flere steder.
Avatar billede pstidsen Novice
15. januar 2012 - 17:37 #5
Backup er altid en god idé.. både på stationær og bærbar!