Avatar billede Mikk1999 Novice
12. januar 2012 - 22:31 Der er 1 kommentar

PC problem - Alarmen går i gang på min køler

Hej. Jeg har købt en selvbyg PC af en anden, men har ikke selv forstand på hardware. Situationen er den at alarmen på køleren gik igang og på displayet er der en advarsels trekant der lyser orange og siger beep ,1 sek beep, osv. Temperaturen viser kun 30 grader.

Kan man ud fra dette finde frem til hvad der evt. kan være problemet?

PÅ for hånd tak Mikkel
Avatar billede jensenjs Juniormester
12. januar 2012 - 22:41 #1
Kan du se på bundkortet, hvilken model det er.
Det er en "slags morse koder - korte og lange beep", i tilfælde det ikke er muligt at læse sig til fejlen på en skærm.

De Beep der kommer er koder der fortæller hvad der kan være galt.
Så hvis vi kender navnet på dit motherboard er der en mulighed for at finde en liste over beep koder.