Avatar billede Noty_notes Nybegynder
14. januar 2012 - 09:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til NAS gennem 2 routere.

Hej alle,
Et rigtig irriterende problem som jeg har forsøgt at google mig frem til at kunne løse, desværre uden held.

Jeg får leveret internet gennem et firma der hedder Connect Me, de har opstillet en router (Draytek Vigor 2104P) hvorefter jeg har tilsluttet min egen router (Linksys Cisco VRT120N) der har tilsluttet en NAS server (Synology DS212J). Mit problem er at jeg kan ikke etablere forbindelse udefra og til min NAS enhed.

Er der nogen der har et godt forslag til hvad grunden kan være til dette?
Iflg. Connect me er der ingen begrænsning på det internet de levere eller på routeren, men brugernavn/adgangskode til at se indstillingerne kan jeg ikke få oplyst af dem. Jeg kan ikke engang gå ind via 192.168.1.1 der ellers skulle være den lokale IP på deres enhed.

Men hvis jeg har forstået det korrekt så er det Draytek Vigor der skal konfigureres til at vidersende til NAS eller er det min Cisco?

jeg håber en eller anden har et løsningsforslag... links er også meget velkomne skønt jeg har forsøgt at læse mig frem til det.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 10:23 #1
Tilslut din pc direkte til Draytek routeren, fjern forbindelsen mellem de to routere (fjern lan kablet), prøv så at logge ind med 192.168.1.1.

Efter at have googlet lidt rundt fandt jeg Default passwords for Draytek's routere:
http://www.default-password.info/draytek/

Håber dette hjalp dig :)
Avatar billede HenrikNOR Praktikant
14. januar 2012 - 20:29 #2
Jeg har nøjagtig samme problem. Jeg har dog haft held til at konfigurere min Linksys router ved at sætte et netværkskabel direkte i denne, hvorefter jeg sagtens kunne gå ind på 192.168.1.1. og foretage indstillinger m.v. men såsnart jeg tager kablet ud kan jeg ikke få hul igennem til min synology server og kan heller ikke tilgå den via nette. jeg kan i øvrigt heller ikke se min linksys router på mit netværk. jeg er vildt interesseret i at få en løsning på problemet.
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
14. januar 2012 - 21:00 #3
ok hejsa alle

Ide slå dhcp server fra på linksys router. Da router fra udbyder nok har dhcp server.Så skal der være kablet fra udbyder router til linksys og så server og computere på enten wifi eller kablet

Genstart alt routere og server og pc / mac og andre enheder
Først udbyders router og så egen linksys og så server og så pc og mac mm
Gå så ind på pc  windows vis du har det og kør cmd og ipconfig /all
Der vil jeg tro der står både gateway ip, dns og ip, ellers
Derefter hvis der ikke er ip så tjek med kabel direkte på router fra udbyder
og tjek gateway
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
14. januar 2012 - 21:11 #4
http://homedownloads.cisco.com/downloads/userguide/WRT120N_V10_UG_NC-WEB.pdf
manual for linksys
kapitel 3 slå dhcp fra

DMZ zone demilitaer zone hvor router er åben til internet, kunne være en mulighed men så skal dhcp på begge routere være slået til

http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=233&lang=enu
vh kristian
Kan godt se der ikke kan logges ind på og ændres på udbyders router
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 19:47 #5
fik du det til at virke??
Avatar billede Noty_notes Nybegynder
15. februar 2012 - 07:29 #6
Hej,
Nej fik aldrig løst problemet, så var tvunget til st skifte leverandør af mit internet, det viste sig at dem jeg havde, havde lagt en blokering på deres router. Men ved skift til tdc ophørte problemet.