Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2012 - 12:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan flytter man en licens til TI-Nspire CAS fra en maskine til en anden?

Jeg har fået en macbook og har installeret TI-Nspire CAS Software på den.

Men når jeg skal aktivere programmet, siger den at licensen er i brug.

Det ved jeg godt. Den bliver brugt på min Windows-maskine.

Findes der en måde at afregistrere en single user single machine licens, så man kan flytte den til en anden maskine?

Mvh
Jørn
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2012 - 14:53 #1
Et bud:
Man kontakter leverandøren af software og forklarer om problmet. De vil så forklare hvordan licensen bliver afregisreret på den gamle pc, og hvordan den installeres på den nye.
Det er jo ikke en licens der fysisk er bundet til hardware. Problemet er at du kun må have den installeret på en pc, så derfor skal den fjernes fra den gamle før den kan bruge den på den nye.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2012 - 16:49 #2
Det var et godt bud. Men i dag er det søndag og TI's hjemmeside er under vedligehold og det danske supportnr. virker ikke.
Hvis der er nogen, der har erfaring med, hvordan man gør, ville det være hurtigere for mig at komme igennem på den måde ;-)
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2012 - 21:41 #3
Så har jeg talt med Texas support på tlf. 38 18 19 56.

De er meget flinke og nemme at tale med. Ordnede problemet med det samme. Så det kan lade sig gøre.

@220661: Hvis du vil have point kan du smide et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2012 - 22:21 #4
Ja det er dejligt når det ender på denne måde. Sådan plejer det normalt at være. Det kan jo heller ikke betale sig at have utilfredse kunder.
Avatar billede mtychsen Praktikant
31. januar 2019 - 14:06 #5
TI har ændret måden de vil kontaktes på. Men læs evt. mere her: https://www.studyshop.dk/ti-nspire-licens-cas-elev-software-leje-texas-instruments-student "Kontaktinformationer findes her: https://education.ti.com/da/customer-support/europe-customer-support Husk at oplys dit licensnummer."