Avatar billede stkjaer0352 Nybegynder
18. januar 2012 - 13:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Påvirker udprintning filens størrelse?

Hej
Windows 7, Word 2010, trådløs HP-printer.
Jeg indsætter en illustration (.tif), der fylder 90 Kb, i et dokument, der endnu ikke har været printet ud, og tager et prøveprint af den pågældende side (for at se kvaliteten). Derpå lukker jeg dokumentet og kontrollerer dets størrelse. Efter indsætningen af tif´en og den efterfølgende udprintning er dokumentets størrelse øget med 260 Kb! Hvor kommer de ekstra ca. 170 Kb fra? Kan man evt. aflæse det nogen steder i filens egenskaber el.lign.?
(Jeg nævner lige, at dokumentet er en kopi af et dok, der har været printet ud.)
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2012 - 13:37 #1
internt i doc ligger billedet som bmp (det gjorde det i hvert fald tidligere - og er nok stadig det samme).
Avatar billede stkjaer0352 Nybegynder
18. januar 2012 - 14:00 #2
Hmm, det rejser så igen nye spørgsmål for mig: Ændrer Word virkelig filtypen på indsatte illustrationer?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2012 - 15:33 #3
jeg ved ikke mht docx - men de gamle var i bmp, og word var dårlig til at rydde op. Hvis du havde et dok hvor du flyttede rundt på billeder og redigerede en del, så kunne dok blive meget stort. Løsningen var/er så at kopiere alt til et nyt tomt doc, og arbejde videre der.
Avatar billede stkjaer0352 Nybegynder
02. februar 2012 - 11:35 #4
Jeg fik ikke rigtig fik svar på mit spørgsmål, men har selv læst mig til at ja, Word bruger nogle b eller Kb på at fastholde de indstillinger, der bruges til billeders indsættelse og placering. Hvor man kan aflæse noget om disse interne informationer, må jeg vist opgive at finde ud af i denne omgang, men det er ok. Spørgsmålet er hermed lukket.