Avatar billede mandarinen Praktikant
18. januar 2012 - 16:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skærm fryser

Hej!

jeg har et problem med min skærm/skærmkort

Fakta:

Win Vista Ultimate 32-bil SP2
Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz
2.00 GB RAM
NVIDIA GeForce 7300 LE

Når jeg sidder og arbejder, sker det pludselig at skærmen fryser. Billede ændre sig ikke overhovedet.

Computeren kører videre "inde bagved". F.eks. har jeg prøvet at starte web-radio op, og når skærmen fryser, kører radioen videre som om intet var hent.

Det er ligemeget hvilket program jeg benytter når billedet fryser - der er med andre ord ikke noget system i hvornår det sker. Det kan ske 2 min. efter genstart, eller 10 min.. Billedet fryser ikke, når der ikke arbejdes på computeren. Den kan står tændt en hel nat og arbejde "for sig selv" uden problemer.

Jeg har for nyligt fået nyt tastatur og mus  - ellers ingen ændringer.

Nogen gode ideer?

/M
18. januar 2012 - 16:44 #1
Avatar billede mandarinen Praktikant
18. januar 2012 - 17:12 #2
Det er da ikke utænkeligt - det er da en forsøg værd..
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2012 - 17:56 #3
Ja og evt en oprydning af Internet browseren.
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede mandarinen Praktikant
18. januar 2012 - 18:30 #4
Hej!

Den gør det desværre stadig - men det var heller ikke fordi den rengøring på nogen måd evar tiltrængt.

Har netop kørt CClean her til formiddag, så der skulle være "rent bord".
Avatar billede mandarinen Praktikant
19. januar 2012 - 15:02 #5
Har købt nyt skærmkort - ser lige om det hjælper, men det ser sådan ud...
Avatar billede mandarinen Praktikant
26. januar 2012 - 17:37 #6
Yes - nyt skærmkort løste problemet, og samtidig har jeg fået en undskylding for at købe et grafikkort med HDMI ud.