Avatar billede empty Nybegynder
20. januar 2012 - 00:29 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Man kan ikke forhindre eksperten.dk i at sende mails?

Enten er jeg blind og har overset en option til helt at fravælge at få mails fra eksperten.dk, eller også SKAL man bare få irriterende mails fra sitet?
Avatar billede empty Nybegynder
20. januar 2012 - 00:31 #1
Altså seriøst... Nu får jeg lige en mail igen med at mit spørgsmål er blevet oprettet... Ja hurra, regner sites skabere med at deres brugere har så ekstremt dårlig korttidshukommelse at de har glemt hvad de har lavet for 1sek siden? :/
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2012 - 00:44 #2
Tja - de kan jo konstatere at en ganske paen del (formentligt 5-10%) faktisk glemmer at vende tilbage til deres spoergsmaal.
Avatar billede kjeldsted Novice
20. januar 2012 - 00:55 #3
Som Arne skriver, så er der faktisk en del her inde der har SÅ dårlig hukommelse at selvom de får mails glemmer de det. Så det bliver nok kun værre hvis ikke de mails bliver sendt. Og desuden så slipper man jo for flere gange om dagen at tjekke om der er nye kommentarer i trådene, når man får mails.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2012 - 09:11 #4
Du får EN mail omkring dit oprettede spørgsmål. Det kan vist ikke være problemet, så vi hopper over det!!!

Du kan klikke på din profil og vælge "Smart e-mail (Sender kun én e-mail pr. tråd indtil du har set tråden)"

Så er den skid slået!!!
Avatar billede empty Nybegynder
20. januar 2012 - 16:27 #5
Ehm... "Smart e-mail (Sender kun én e-mail pr. tråd indtil du har set tråden)" ER slået til, faktisk som standard.

Og alligevel får man en mail for hver gang man ikke har besøgt siden og der er kommet et indlæg.

Ironisk nok gør den såkaldte "feature", at jo flere gange man besøger siden i løbet af dagen, jo mere aktiv man er på eksperten.dk, jo oftere man tjekker op på sine spørgsmål... jo flere spam mails får man.

Det er da paradoksalt og må simpelthen kunne laves smartere. Fx kunne der gå en periode før "glemsomheds-mailen" bliver sendt, hvis man ikke har tjekket sit indlæg inden for X antal timer/dage.
Avatar billede empty Nybegynder
20. januar 2012 - 16:35 #6
Under alle omstændigheder er den første mail man får, med at ens indlæg er blevet oprettet, komplet irrelevant. Man får alligevel ALTID en mail nummer 2 hvis nogen svarer på indlægget. Dvs de glemsomme skal kun reagere på mail nummer 2.
Avatar billede kjeldsted Novice
20. januar 2012 - 16:50 #7
"Og alligevel får man en mail for hver gang man ikke har besøgt siden og der er kommet et indlæg."

Dét er jo netop ideen med de mails. Så man slipper for at sidde og kigge flere gang om dagen på siden om der er kommet nye indlæg.
20. januar 2012 - 17:32 #8
www.eksperten.dk/spm/908022 - det var mig der i sin foreslog dette med automatisk E-mail når du oprette spørgsmål...
her er historien...
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2012 - 22:57 #9
Spam?????
Du ved ikke hvad spam er :)

Du deltager i 5 spørgsmål, og får således kun mail fra disse.

Jeg deltager i 27224 og får mails fra disse.

Jeg synes ikke du har et problem...
Avatar billede empty Nybegynder
22. januar 2012 - 22:43 #10
Spam er enhver mail man ikke har bedt om. At afsenderen så måske mener det er en "service" er sådan set komplet irrelevant.

Og jeg fik fx 5 mails på 6 kommentarer. På et enkelt spørgsmål.

Anyways, opret nogle svar så vi kan få lukket. Jeg er komplet uenig i Jeres logik - specielt mht oprettelsesmailen, som imho er komplet overflødig, da man alligevel altid får en mail #2 hvis der rent faktisk er en grund til at besøge ens indlæg igen, altså en kommentar/svar.

Men i det mindste tog i jer tiden til at komme med jeres synspunkter ;)
Avatar billede empty Nybegynder
22. januar 2012 - 22:46 #11
Offtopic:

"Ønsker du ikke længere at abonnere på kategorien kan du vælge den fra via din konto side.< link til http://www.eksperten.dk/bruger >"

Det er da ikke under det link?

Endnu mere offtopic: Synes det er rimelig komisk der åbenbart er kommet et krav om at eksperten.dk skal have din adresse+postnummer+telefon at vide, for at du kan stille et simpelt spørgsmål. Kan selvfølgelig godt se at det forhindrer virkelig meget misbrug. Det er fx ret svært indtaste 123412341234 eller en tilfældig adresse som fx http://www.google.dk/search?q=vridsl%C3%B8selille
Avatar billede kjeldsted Novice
22. januar 2012 - 23:37 #12
Denne kategori plejer at være ganske gratis. Så behold du vare de points selv.
Og undskyld jeg siger det. Men brokker du dig for at brokke dig nu?
Det er ikke helt unormalt at bede om nogle oplysninger. Man har som udgiver af sådan et site nogle ansvar, som man som ofte gerne vil fralægge sig. Om man så ønsker selv at brude reglerne på siden kan man jo selv om, men det er blot et ekstra sikkerhed for udgiveren af siden.
Avatar billede empty Nybegynder
23. januar 2012 - 00:28 #13
Tjo... At eksperten.dk åbenbart sætter lighedstegn mellem spam-mails og "service"-mails kan man vel gradbøje om er en fejl som sådan.

Men nu er den besked man får i emailen rent faktisk en fejl, så på det punkt er indlægget faktisk placeret meget godt i kategorien.

Mht de personlige oplysninger som eksperten.dk kræver; Hvor mange forums kan du nævne som kræver adresse+postnummer+telefon?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. januar 2012 - 09:46 #14
Undskyld, men nu brokker du dig blot for at brokke dig.

Spam er enhver mail man ikke har bedt om. At afsenderen så måske mener det er en "service" er sådan set komplet irrelevant.

Hvorfor accepterede du så betingelserne da du oprettede din bruger?
www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Avatar billede empty Nybegynder
23. januar 2012 - 12:38 #15
Da jeg oprettede min bruger i år 2000 fik man ikke tilsendt spam mails. Lidt svært at vide

"IDG Danmark kan til enhver tid og uden varsel ændre på udseende og indhold af Eksperten.dk - herunder også reglerne." betød at

"Om 11 år, hvis du vender tilbage til dit spørgsmål ofte, vil eksperten.dk sende dig 6-7 mails om dagen. Hvis du derimod kun tjekker dit spørgsmål en gang om ugen vil du kun få en enkelt mail."

Men altså, problemet er da heller ikke større end at man blot kan tilføje noreply@idg.dk til sit spam filter. Er bare den omvendte verden.
Avatar billede kjeldsted Novice
23. januar 2012 - 12:52 #16
Det tyder på at ingen føler med dig. Så snup en tudekiks og kom videre i livet. Hvis ikke du har større problemer end dette, skal du bare være glad for det.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. januar 2012 - 13:20 #17
empty >> Du har oprettet 4 spørgsmål med tilsammen 35 indlæg, og derudover deltaget i ét spørgsmå siden år 2000.

Og nu mener du at du modtager 6-7 mails om dagen????

Kan det nu også passe, eller er det mon overdrivelsen der letter forståelsen?
Avatar billede empty Nybegynder
23. januar 2012 - 14:10 #18
Ikke at det er relevant, men jeg brugte sitet meget mere i starten, før google. Ser ud til at der har været en sletning af gammel data på et tidspunkt.

"Og jeg fik fx 5 mails på 6 kommentarer. På et enkelt spørgsmål."

http://peecee.dk/uploads/012012/PrtScr_capture_2.jpg

Faktum er, at jo oftere man vender tilbage til sit spørgsmål, jo mere aktiv man er, jo flere "glemsomhedsmails" får man. Burde da være omvendt.

Men ser jo ud til at alle +100k point folkene godt kan lide de tvungne (imho irrelevante) mails. Så jeg tager en tudekiks og tilføjer noreply@idg.dk til spam filter.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. januar 2012 - 17:22 #19
Dvs. du er egentlig ikke interesseret i at hjælpe brugerne, for nu ved du ikke når der skrives til dig i et spørgsmål du deltager i, samt der går sandsynligvis længere tid før du svarer på private beskeder...

Jamen det er jo flot.

P.s.
Mht de personlige oplysninger som eksperten.dk kræver; Hvor mange forums kan du nævne som kræver adresse+postnummer+telefon?

Hvor ser du at dette er et krav???
Til info, så er de felter ikke påkrævet info.
Kig blot vores profiler...
Avatar billede empty Nybegynder
23. januar 2012 - 18:45 #20
[q]Dvs. du er egentlig ikke interesseret i at hjælpe brugerne, for nu ved du ikke når der skrives til dig i et spørgsmål du deltager i[/q]

Man kan så også vende den om... Folk som kun besøger eksperten.dk når de får en email, er ikke interesserede i at hjælpe på andre spørgsmål.

[q]Hvor ser du at dette er et krav???[/q]
http://peecee.dk/uploads/012012/PrtScr_capture_4.jpg
Fejl:
Adresse er påkrævet.
Post nr. er påkrævet.
By er påkrævet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. januar 2012 - 20:18 #21
Man kan så også vende den om... Folk som kun besøger eksperten.dk når de får en email, er ikke interesserede i at hjælpe på andre spørgsmål.

Jo da. Det hedder at abonnere på kategorier hvor man kan hjælpe.
Kan ikke se hvorfor jeg skulle tjekke programmering, når jeg intet ved om dette...
Avatar billede empty Nybegynder
23. januar 2012 - 21:29 #22
Fred være med de folk som har lyst til at få en masse mails fra eksperten.dk, nærmest oldschool newsgroup-style.

Anyways, en fejl i de mails der bliver udsendt som bare lige er en tekststreng der skal rettes til:

"Ønsker du ikke længere at abonnere på kategorien kan du vælge den fra via din konto side. http://www.eksperten.dk/bruger"

Den besked giver ingen mening, da langt størstedelen sandsynligvis ikke får mailen fordi man abonnerer på en kategori, men fordi man deltager i et spørgsmål. Og så er både beskeden og linket forkert.

----
Det er åbenbart kun nyoprettede profiler, eller hvis man ændrer i sin profil, at det er et krav at opgive adresse+telefon+osv... Hvilket sårn set bare gør det endnu mere bleh ;)

Eller får ingen andre en fejlmeddelelse lignende http://peecee.dk/uploads/012012/PrtScr_capture_4.jpg hvis du ændrer din profil?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. januar 2012 - 21:38 #23
#22
Du har ret, det havde jeg glemt!
Jeg har løst det sådan her: http://peecee.dk/uploads/012012/Udklip5.JPG

Desuden har du sat vinge i at den skal vises på din profilside - som min er pt.
Fjern vingen i "Vis på profilsiden", så er der kun dig selv der kan se din adresse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. januar 2012 - 21:39 #24
Jeg beklager mit p.s. i #19. Jeg var forkert på den.