Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
20. januar 2012 - 14:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lave image af boot disk

Jeg leder efter et godt gratis program så jeg kan:

- Lave et image af min boot disk med win7
- Rulle imaget over på en ny disk jeg sætter i maskinen.
- Fjerne den den gamle disk og fremover boote på den nye.

Nogle gode råd / erfaringer - samt bud på et godt gratis program?

God weekend

Rasmus
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2012 - 15:03 #1
http://www.macrium.com/reflectfree.aspx
og image kan pakkes, så det fylder en del mindre.

Du skal (via programmet) lave en boot-cd, så du kan boote på den når image skal ind på den nye disk, eller hvis fx boot-sektor på din nuværende disk fejler.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
20. januar 2012 - 15:34 #2
Ok  - jeg prøver og vender tilbage

Den nuværende disk fejler ikke noget - den er bare for lille
Avatar billede pstidsen Novice
20. januar 2012 - 16:18 #3
Med EaseUS Todo Backup kan du lave en 100% klon af din HDD. Den tager ALT med. Filer, system, mails, indstillinger. ALT!
Avatar billede thov Forsker
20. januar 2012 - 16:22 #4
EaseUS http://www.todo-backup.com/products/home/free-backup-software.htm

Så vidt jeg husker, vil Macrium kun lade den nye restore partition få samme størrelse som den oprindelige partition.
Den alt for lille partition kan self. nemt udvides, enten via Win7 eller et 'rigtigt' (også gratis) partitioneringsprogram.

Når EaseUS finder overskud af diskplads, spørger den pænt om den må få lov til at brede sig.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
20. januar 2012 - 16:53 #5
Det virkede perfekt med Macrium - lavede en cloning direkte fra disk til disk og bootede op på den nye uden problemer...

Jeg udvidede partitonen til fuld diskstørrelse i windows diskhåndtering uden problemer.

Tak for hjælpen. - læg svar
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
19. februar 2012 - 14:10 #6
Lukker