Avatar billede TheYaXxE Juniormester
21. januar 2012 - 17:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fibernet hopper af og på

Hej. Jeg har lige fået nyt fibernet installeret for godt en uge siden.
Det virket ganske glimrende lige indtil i dag. Nu er det begyndt at hoppe af og på. Altså computeren kan simpelthen ikke finde routeren.

Er der nogle der kan komme med et bud på hvad der har kunnet forsage dette?

Tak på forhånd :)
Avatar billede sdbgviking Nybegynder
21. januar 2012 - 18:18 #1
Hvis du har en ældre router vil denne typisk ikke kunne klare den højere belastning som en højere hastighed som fiber typisk giver. Dette gør at hukommelsen i routeren bliver fyldt og routeren skal derfor genstartes, som oftest så opstår problemet igen kort tid efter.. Nogle fiberleverandører pinger også udstyr tilsluttet deres net, dette har i få tilfælde ført til at routere heller ikke har kunne arbejde sammen med fiberbredbånd.
Forslag til fejlretning.. Skift din router til f.eks TrendNet TEW639GR eller D-Link Dir655, disse har jeg erfaring med virker med ihvertfald 40/40Mbit uden problemer.
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
21. januar 2012 - 19:21 #2
Routeren er en hel ny en, vi fik sammen med fiberforbindelsen.
Der var selv en teknikker, der satte det hele op.
Avatar billede wappa Nybegynder
21. januar 2012 - 19:36 #3
prøv at opdatere firmwaren i routeren
Avatar billede sdbgviking Nybegynder
21. januar 2012 - 19:54 #4
Kontakt din fiberleverandør, de har sikkert svaret eller en anden router.
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
21. januar 2012 - 20:16 #5
Det ser ud til kun at være det trådløse der er noget galt med...
Avatar billede sdbgviking Nybegynder
21. januar 2012 - 20:23 #6
Kan du se naboers trådløse netværk hos dig.. hvis ja så skal du nok prøve at skifte routerens kanal.
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
21. januar 2012 - 20:34 #7
Det kan jeg ikke nej. Men jeg kan se vores gamle router.

Vi har nemlig ikke fjernet vores gamle endnu. Kan det måske være derfor?
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
16. februar 2012 - 17:40 #8
Lukket. Har stadig ikke fundet en løsning på det.