Avatar billede xited Praktikant
24. januar 2012 - 21:55 Der er 1 løsning

Debian: Brug knapperne på en ekstra mus som hotkeys.

Jeg har brug for en "knap" til min computer, der kan sende et signal til computeren, seperat fra tastaturet.

Jeg skal kunne lytte på devicet konstant, fra et script, så jeg tænker at det skal være et dedikeret device. (for jeg kan vel ikke lytte på om der trykkes på eks. windows-tasten på tastaturet, samtidig med at tastaturet skal fungere som normalt i andre programmer?)

Jeg tænker umiddelbart at det nemmeste og billigste ville være at slutte en sekundær mus til computeren, og ekskludere den fra /dev/mice eller hvad den nu associeres med, så den ikke længere fungerer som mus?

Herefter kan mit script blot lytte på input fra netop dét device?

Det var en tanke - jeg ved ikke hvordan jeg gør, rent teknisk.

Hvis det kan fungere, vil jeg så smide elektronikken ind i en kasse, så det ikke ligner en mus, men en "dedikeret knap" :)

Lidt li'som en "Awesome button" - bare uden alt bøvlet med at købe/kode en teensy. :)
Avatar billede xited Praktikant
25. marts 2012 - 20:27 #1
Lukker