Avatar billede sawimi Nybegynder
06. august 2001 - 12:24 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

\"buisness to buisness\"

Jeg skal bruge en ordforklaring på hvad \"buisness to buisness\" står for.

Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. august 2001 - 12:33 #1
At virksomheder gør forretning med andre virksomheder. F.eks. et markedsføringsfirma der laver en kampagne for Brugsen.

Business to consumer er virksomheder der gør forretning med alm. mennesker / forbrugere. F.eks. Brugsens daglige handel med dens kunder.

/Tony
Avatar billede fro Nybegynder
06. august 2001 - 12:55 #2
firma til firma
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. august 2001 - 12:57 #3
\"buisness to buisness\" er den forretning der foregår mellem to moms registrerede parter, og resultere i et momsregnskab. Det er slutbrugeren, der betaler den fulde moms. Virksomhederne laver et regnskab hvor den moms de har betalt (Ved køb af råvare, udstyr og tjenesteydelser, holdes op mod den moms de har opkrævet fra deres kunder på skattefars vejne.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede tmceu Praktikant
06. august 2001 - 13:12 #4
business to business er et af de hotte modeord og forkortes ofte B2B. Det betyder som det allerede er skrevet firma til firma, og betyder samhandel mellem 2 virksomheder, i modsætning til business to comsumer, B2C som er virksomhed til konsument, eks. detailhandel.

På internet bruges B2B ofte i.f.m. div. indkøbsportaler (eks. gatetrade.net), eProcurement, Supply Chain Management og ikke mindst EAI - Enterprise Application Integration, som er integration mellem applikationer og virksomheder.
Avatar billede sawimi Nybegynder
07. august 2001 - 08:50 #5
Tak! for hurtig respons.