Avatar billede drgonzo Praktikant
31. januar 2012 - 13:48 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Nyt grafik kort

Hejsa

Jeg står og skal bruge et nyt gfx kort og har ikke selv lyst til at læse en masse tests osv omkring emnet.. Spiller WoW (ikke så krævende) og vil igang med SWTOR (mere krævende) og gerne kunne køre med så høje indstillinger som muligt. Kører pt med et GTS 250 og der må selv WOW skrues ned. Har E8400 CPU + 4GB ram + win 7 64bit ultimate. Har 550w PSU.

Pris 1000-1300kr

Kan se at mulighederne ser ud til at være:
Nvidia GTX 460
Nvidia GTX 560
Radeon HD 6870

Er det et af disse kort jeg skal have, og hvilket?

Kan se at man kan få GTX 560 TI til ca 1575kr men efter hvad jeg lige hurtigt har læst mig frem til er det ikke så meget bedre end et HD6870 til 1250kr at det er 425kr mere værd.. Eller hva?

Råd og vejledning modtages gerne :)

På forhånd tak
Avatar billede gamerdanni Nybegynder
31. januar 2012 - 13:55 #1
Du har ret i at der ikke er den store forskel på Nvidia og radeon kortet vil råde dig til Radeon da de er billigere og har næsten samme styrke. Den eneste ting du skal være opmærksom på er at mange Radeon Grafikort kræver lidt mere strøm end nvidia. Men det er heller ikke den vildt store forskel i det heller så mit råd er at snuppe Radeon HD 6870
Avatar billede drgonzo Praktikant
31. januar 2012 - 14:19 #2
Hvor meget sænker det ydelsen hvis man kører et Pci express 2.1 kort i en 2.0 port? Nogen ideer?
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2012 - 14:26 #3
det her er et ret godt kort der heller ikke støjer ret meget

http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gtx-570-us.html

m.v.h
Avatar billede drgonzo Praktikant
31. januar 2012 - 14:44 #4
Og det billigste GTX 570 koster 2300kr på edbpriser, ikke lige den pris jeg søger.
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
31. januar 2012 - 16:30 #5
GTX 560 kan er recommended til battlefield 3, så det kan anbefales. Det er godt nok ikke det du spiller (kender ikke swtor), men alligevel.
Nvidia til intel cpu og radeon til amd cpu
Avatar billede drgonzo Praktikant
31. januar 2012 - 21:41 #6
[quote]Nvidia til intel cpu og radeon til amd cpu[/quote]

Ahh så simpelt er det altså ikke.

[quote]GTX 560 kan er recommended til battlefield 3, så det kan anbefales[/quote]

Ja det ved jeg, men er det de 425kr mere værd end HD6870? I tests har de begge fordele og ulemper.

Ser gerne noget dokumentation for folks diverse påstande, indtil videre er der ikke kommet indlæg der på nogen måde argumenterer for noget.
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
01. februar 2012 - 09:01 #7
Måske ikke så simpelt, men det har noget at gøre med arkitekturen bag (bundkort) om det er nvidia/intel eller amd/radeon. Det skulle give op til drops på 20 fps at have et kryds mellem de to.
Men hvis du selv har læst test, hvorfor tager du så ikke bare det der er bedst til prisen :)?
Avatar billede JannikO Praktikant
02. februar 2012 - 11:18 #8
http://www.hwcompare.com/8890/geforce-gtx-560-ti-vs-radeon-hd-6870/

Her er et link til sammenligning af de 2 grafik kort.

Jeg er selv ved at undersøge om jeg skal have nyt grafik kort og p.t. stjæler Nvidia Geforce GTX 560 TI med Twin Frozr ii min opmærksomhed, da den er støjsvag og levere de bedste resultater.

Du kan evt. gå på youtube og se sammenligninger af de 2 produkter.

Jeg skal bruge mit til Battlefield 3 og Diablo 3 og skulle mene den kan køre begge i ultra opløsning, dog er jeg i tvivl om den kan køre maks AA.
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. februar 2012 - 14:53 #9
@khpaulsen
Tror du har misforstået en del omkring chipset. Nvidia kort er bestemt ikke lavet specifikt til at køre bedre på Intel chipset, da slet ikke i SLI hvor Nvidias egne nforce chipset er dem det er optimeret til. Intels chipsets/CPU´s er også som regel AMD´s så overlegne at det er meget bedre at køre intel chipset+cpu+Radeon gfx end det er at køre AMD det hele.

@PorterDK
Ja havde selv kigget lidt på den sammenligning, og det ser ud til at GTX 560 vinder med en smule i de fleste, men Radeon er bedre til AA og den slags..

Toms Hardware har Radeon bagud med ca 1 fps på Crysis 2 med Ultra settings.

Tror jeg holder mig til Radeon kortet, de ekstra 4-600kr er GTX 560 TI ikke værd, synes jeg.
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. februar 2012 - 14:58 #10
Smid nogle svar så fordeler jeg lidt point
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. februar 2012 - 15:12 #11
porterdk

Måske du skulle checke Zotac AMP! versionen af GTX 560 TI, den er der noget spark i.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4877118

Eller endda et Radeon 6950 der koster ca det samme, men slår GTX 560 TI i de fleste tests :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. februar 2012 - 15:13 #12
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
02. februar 2012 - 16:12 #13
Ja hjælpen var måske ikke så god, så forventer ikke point, men du skal have muligheden hvis du synes
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2012 - 17:10 #14
dit valg
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. februar 2012 - 10:53 #15
ok