Avatar billede starinsky Praktikant
01. februar 2012 - 11:41 Der er 1 kommentar

Blå dias med Canon FS4000US filmskanner

Er der nogen der har erfaring med hvordan man undgår at Canon filmscanner FS4000US gør dias blå?

Jeg har brugt denne skanner i flere år uden problemer og den skanner stadig farvenegativer ind uden problemer, men dias, som den også tidligere har skannet perfekt ind, bliver nu pludselig alt for blå.

Jeg kan rette hvidbalancen når jeg redigerer billederne (jeg bruger ACDSee), men farvebalancen bliver absolut ikke tilfredsstillende.

Indscanningen foregår i XP da skanneren er så gammel at Canon ikke har gidet at lave en driver til Windows 7, men jeg kan ikke tro det har nogen betydning når negativer stadig er OK.

Er der en venlig sjæl der kan løse mit problem?
Avatar billede milter Ekspert
01. februar 2012 - 14:43 #1
Har du mulighed for at uploade et billede til et eller andet sted, så vi kan se et eksempel?

Har du prøvet med Vista-driveren til den? Vista-drivere virker ofte fint med 7'eren.