Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
02. februar 2012 - 08:34 Der er 7 kommentarer

trådløs

HEj

på min bærebare IBm TThinkpad t42, min trådløs netværk går ud tit og kommer tilbage og andre gang når den har gået ud og tage lange tid for at tildelt IP adresse,

JEg har ikke problemer med andre computer på netværk, og jeg har hentet den ny driver til netkort..

og windows update er også iorden..

Hvad kan det være??
Avatar billede Peter966 Nybegynder
02. februar 2012 - 09:05 #1
Hvilket styresystem køre du ?
Hvilken router har du ?
I de fleste router er der en log, hvor du evt kan se om det er routeren, eller din pc der smider forbindelsen.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
02. februar 2012 - 11:29 #2
Jeg køre xp, router er fra tdc, kan ikke lige husk hvad den hedder, men jeg vil der prøve når jeg kommer hjem at kigge på den log, tak for nu vender tilbage..
Avatar billede Wally1973 Praktikant
02. februar 2012 - 13:42 #3
Problemet er formentligt strømstyringen.

Gå ind i enhedshåndteringen og find dit trådløse netkort og under dets indstillinger fjern tilladelsen til at Windows må sætte kortet i dvale.
02. februar 2012 - 15:35 #4
Evt. skift kanal på den trådløse Router ...
Avatar billede Peter966 Nybegynder
02. februar 2012 - 18:07 #5
Tror ikke det hjælper at skifte kanal, de andre pcèr køre jo fint. Har selv oplevet på min Firma ibm, at det program som ibm bruger til at "styrre" wlan, fejler, så jeg har ladet Windows styre det, det virker fint
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
06. februar 2012 - 14:32 #6
hej

har prøvet at skift kanalen men det hjælp ikke.

og kunne ikke finde det med at fjern at windows må sætte kortet i dvale.

peter966, hvordan lad jeg windows styre det isted for Ibm programmet

tak til alle
Avatar billede Peter966 Nybegynder
06. februar 2012 - 17:54 #7
Klik "start"  vælg indstillinger, vælg netværksforbindelse,
Højre klik på dit trådløse net
Vælg egenskaber.
Vælg faneblad " trådløsnetværk"
Her kan du vinge af, at windows skal styre det trådløse netkort.
Husk at klik OK.