Avatar billede stabil Juniormester
02. februar 2012 - 13:55 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Tilsluttet men "identificerer"

Hej,  Jeg har en trådløs router hjemme.  Andre PC'er, samt smartphone og iPad  kører fint.

Min stationære HP med WIN 7, er tilkoblet via både lan og Wifi.  Jeg har prøvet at deaktivere den ene - og bruge den anden. og omvendt. Jeg har prøvet at "fjerne" enheden via enhedshåndtering. og lad den blive "genfundet"...

Har prøvet "diagnosticering" - der intet finder.

Status er at i "Netværk og delingscenter" står den som IDENTIFICERER  med det røde kryds på linket ud til internet.

Har prøvet RESET af Router... Men alle andre "dimser" kører jo!...

Ville prøve at opdatere drivere til netværkskortet (Realtek RTL8168D/8111D) ... men ved ikke lige hvordan jeg kan hente nye drivere når jeg er offline ?  Mit Trådløse kort hedder/type 802.11n lan-kort.Router ér JENSEN AL1000G

NOgen gode forslag ??  :=)
Avatar billede kurga Nybegynder
02. februar 2012 - 14:09 #1
Prøv at slukke pc'en og afbryde strømmen til den ved at fjerne kablet. Start op og se om det har ændret noget. Hvad jeg har ladet mig fortælle kan der "hænge" noget strøm på enhederne der gør at der ikke kan oprettes forbindelse. Ved blot at lukke pc'en ned afbrydes strømmen ikke helt, derfor fjernes kablet/slukkes på kontakt på væggen.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
02. februar 2012 - 14:50 #2
Windows 7 er lidt nazi med netværket.

Prøv at hoppe ind i kontrolpanelet og åbne netværks- og delingscenter.

Et eller andet sted på den side vil der være et link med blå tekst, som du kan trykke på for at angive hvilken type netværk du er tilsluttet.
Avatar billede stabil Juniormester
02. februar 2012 - 15:24 #3
Tak for forslaget.. Det er prøvet, men desværre med samme resultat :(
Avatar billede stabil Juniormester
02. februar 2012 - 15:25 #4
Tak for forslaget, det er prøvet men virker ikke:-(
Avatar billede stabil Juniormester
02. februar 2012 - 15:27 #5
Det virker desværre ikke ... Men tak for forslaget :)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
02. februar 2012 - 17:46 #6
Kunne lyde lidt som om din router ikke er sat rigtigt op.
Windows 7 identificerer netværk på routerens mac-adresse, men er routeren ikke sat rigtig op som gateway i dhcp'en eller de manuelt indtastede indstillinger, så vil den stå og vente på et timeout.
Avatar billede stabil Juniormester
03. februar 2012 - 06:33 #7
Hej
Jo, men routervirker fint for andre pcere, smartphone og ipad :) såååh? :-)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
04. februar 2012 - 00:21 #8
Kig lige i loggen på routeren.
Det kan være der er en forklaring på problemet der i.
Er alle log-muligheder ikke aktiveret så gør lige det og forsøg så igen at koble op på routeren med din Windows 7 maskine.
Avatar billede stabil Juniormester
04. februar 2012 - 08:52 #9
Hej tak for gode ideer.... Desværre har jeg stadigvæk problemrt

der er ingen  fejl eller lign i routerens log.....
Jeg har prøvet at lave en reset to factory på routeren.... Med efterfølgende opsætning.... Igen virker router på alle andre enheder, undtagen min stationære pc.  Det er både via lan og trådløs fra min pc den ikke virker

Har også prøvet med en IPCONFIG... HER Får jeg en ip adr.  169.254.127.5. På ethernetkort med 255.255.0.0  ... Men øvrige siger "mediet afbrudt" ?
Andre gode forslag. ? :-)
//Søren
Avatar billede stabil Juniormester
04. februar 2012 - 15:21 #10
Sorry, men loggen gier intet :)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
04. februar 2012 - 16:04 #11
mediet afbrudt betyder at der ikke er detekteret noget kabel tilsluttet netværkskortet, hvilket vel også giver mening, hvis du benytter den trådløse forbindelse.

IP-adressen 169.254.x.x er en autogenereret IP-adresse, som Windows selv laver, når den ikke kan få en fra netværket.

Prøv lige at smide hele udskriften fra ipconfig ind i et indlæg her.

Brug evt. ipconfig /all > c:\ipconfig.txt

Dette vil lave en tekst fil i roden af C-drevet kaldet ipconfig.txt med udskriften, lige til at kopiere ind her. :)
Avatar billede stabil Juniormester
04. februar 2012 - 16:19 #12
KOMMER HER  :)

Windows IP-konfiguration

  V‘rtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : SOREN
  Prim‘rt DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Tr†dl›st LAN-kort Tr†dl›s netv‘rksforbindelse 5:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter #11
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-26-82-4B-6C-02
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tr†dl›st LAN-kort Tr†dl›s netv‘rksforbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 802.11n Wireless LAN Card
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-26-82-4B-6C-03
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::9504:6533:7684:8afe%18(Foretrukken)
  Automatisk konfiguration af IPv4-adresse . . : 169.254.138.254(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                  fec0:0:0:ffff::2%1
                                                  fec0:0:0:ffff::3%1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Ethernet-netv‘rkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller #2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 40-61-86-7A-AF-73
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::3dcd:c500:5c64:d9b0%17(Foretrukken)
  Automatisk konfiguration af IPv4-adresse . . : 169.254.217.176(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                  fec0:0:0:ffff::2%1
                                                  fec0:0:0:ffff::3%1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netv‘rkskort isatap.{6B317D68-638D-4C0D-B95E-3D9034C207E1}:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netv‘rkskort
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netv‘rkskort isatap.{AC640EB9-FDF1-4D01-98A3-1D9290151211}:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netv‘rkskort #2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netv‘rkskort Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netv‘rkskort isatap.{A83B7E3D-0075-413C-86C0-F5133660C2B1}:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netv‘rkskort #3
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
Avatar billede Wally1973 Praktikant
05. februar 2012 - 12:05 #13
Hop op på www.hp.dk og vælg Support og drivere øverst.
Vælg så den grønne firkant og tast din maskinen navn ind der.
Vælg dit operativsystem og tryk GO.
Find sektionen Netværk og lokaliser driveren til dit netkort.

De to netkort du har er lidt besværlige, da Windows nogen gange kan tro at den har en kompatibel driver og derfor vælger den, men rent faktisk virker den ikke.
Det er ikke sikkert dette er problemet, men det bør udelukkes.

Din ipconfig ser ellers ganske rigtig ud.

Et sidste par spørgsmål:

Er det din egen indkøbte router eller er det en der fulgte med fra internetudbyderen?

Hvilke IP-adresser og subnetmasker får dine andre enheder?
Avatar billede stabil Juniormester
05. februar 2012 - 12:48 #14
Hej "Wally",

Jeg prøvede faktisk at hente 2 drivere fra HP.DK ... og installerede disse på Pc'en igår (Uden effekt)  :( ... Men kan jo gøre et forøg mere....

Lige nu sidder jeg på min bærbare (arbejds PC) - som jo kommer fint på Nettet.  Den får 192.168.0.101  /  255.255.255.0....

Min iPAD får 192.168.0.100  /  255.255.255.0

Router er en JENSEN AL1000G v1 ,  som jeg SELV købte for 3-4 måneder siden.

Router er sat op til at tildele  192.168.0.100  -> .....200, så det passer jo fint nok.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
05. februar 2012 - 21:50 #15
Jeg begynder at tro at det er din firewall på din maskine der forårsager fejlen.
Kan du deaktivere den og forsøge igen?
Avatar billede stabil Juniormester
06. februar 2012 - 21:17 #16
Hej igen :)

Nu har jeg prøver at slå firewall fra, men uden held....

??

;-)

/søren
Avatar billede Wally1973 Praktikant
07. februar 2012 - 06:28 #17
Her må jeg altså give op.
Det er lidt svært at løse det her over nettet. :(
Avatar billede stabil Juniormester
10. februar 2012 - 18:26 #18
Fik selv fundet en løsning :)

Lavede en systemgendannelse til et punkt 4 måneder tilbage !!

No idea hvad eller hvorfor - men det virkeder

TUSIND TAK TIL ALLE DER HJALP MED IDEER !!!
10. februar 2012 - 19:20 #19
Husk efterfølgende WINDOWSUPDATE ...