Avatar billede mudiiiii Nybegynder
05. februar 2012 - 20:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Video afspilning er ikke flydende og har langsom fps!

Hej alle

Håber nogen virkelig kan hjælpe med det her.

Sidder med en maskine som jeg går udefra at der intet er i vejen med den som sådan da den er forholdsvis ny, men det problem jeg sidder med er at når jeg ser en video på youtube i højdefinition så er videoen ikke flydende og jævn! men derimod hakkende agtigt.

Jeg har en mistanke om at det skete efter at jeg har sat nogle indstillinger til i windows hvor jeg har sat de visuelle funktioner ned så ydeevnen maksimeres.. Men det tror jeg ikke passer helt..

Jeg har prøvet og afspille den samme video eksempelvis på min iPad , hvor der tydeligvis er en forskel i overgangene. Computeren gør det på en hakkende måde og der kommer nogle vandrette striber på skærmen når videoen afspilles (Der er tale om detaljer i videoen).

Jeg har gjort følgende:

- Opdateret grafikkort driveren
- Brugt TuneUp Utilities til at maksimere ydeevnen og nedsættet de visuelle effekter.
- Installeret codecs, såsom k-lite codecs, divx, osv.

Nogle forslag?
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
05. februar 2012 - 21:10 #1
Jeg tror jeg har løst problemet!

Jeg har ændret de personlige indstillinger tilbage til et Aero-tema nu virker det som det skal igen. Men vil gerne kunne maksimere fps på computeren, hvilket jeg ikke ved hvordan det gøres?

Det virker så underligt at et aero tema skulle have indflydelse over dette?! .

Men hvis i har windows 7, så synes jeg i skal selv prøve det. Har testet det nemlig på en anden computer med samme styresystem. Meget underligt!
Avatar billede Wally1973 Praktikant
06. februar 2012 - 01:21 #2
Det er formentligt en kombination af Aero og din maskines hardware.
Faktisk er det bedste at deaktivere Aero helt og fjerne en hel del af den grafiske gøjl, som Microsoft smider på for at imponere mindre tekniske købere.
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
21. januar 2013 - 16:55 #3
Svar