Avatar billede djalex Praktikant
06. februar 2012 - 16:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Autokør Makro i Word

Hej Eksperter.

Jeg har et Word dokument (.DOC) som jeg brevfletter med en .TXT fil.

Jeg anvender Word 2007 som skriveprogram.

Hver gang jeg åbner dette dokument, så skal jeg svare på om jeg vil brevflette. Det tager denne kombination af taster:
J (for Ja)
ENTER
J (for Ja)
ENTER

Dette er bl.a. fordi .TXT filen er ufuldstændig (kan der desværre ikke ændres på)

Jeg lurede om ikke man kunne bruge en Makro til dette tasten hver gang. Jeg kan fint indspille en makro, men jeg kan ikke få den til at køre automatisk.

Jeg har forsøgt mig med at kalde min makro for "AutoOpen" - Så udfører den min makro EFTER jeg har tastet J, ENTER, ENTER osv.

Jeg har forsøgt mig med at kalde min makro for "AutoExec" - men så udføres den slet ikke.

Ved i eksperter hvad løsningen lige kan være til dette? Det er et ret stort irritationsmoment at skulle taste hver gang jeg åbner dokumentet.

mvh
Alex
Avatar billede djalex Praktikant
06. februar 2012 - 16:17 #1
Til info kan det siges at jeg åbner dokumentet ved at dobbeltklikke på det fra stifinderen af :)
Avatar billede supertekst Ekspert
06. februar 2012 - 17:40 #2
Er de "mange" J' for at udføre fletning  med forskellige rækker i tekstfilen eller??

Man skulle jo næsten tro - der kunne konstrueres noget mere elegant.
Avatar billede djalex Praktikant
07. februar 2012 - 08:24 #3
De to J er for at bekræfte at man vil flette med filen

De mange ENTER er fordi der er for lidt data

Det er lidt komplekst, da min .TXT fil er en eksport fra AS400 - derfor jeg har lavet op til 7 sæt af datafelter - men ofte bruger jeg kun en eller to. Derfor de mange gange enter.

Så umiddelbart vil den nemmeste løsning være den makro, hvis bare jeg kunne finde ud af at køre den når jeg starter mit word dokument.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. februar 2012 - 08:57 #4
Hvad spørger om du vil brevflette?
Hvorfor to gange?
For lidt data?

Det er vel ikke noget man kan få en kopi af?
Avatar billede djalex Praktikant
07. februar 2012 - 13:04 #5
Jo kan godt sende dig en kopi, men desværre kun på mail, skal jeg bare sende til den mail, du har på din profil ??
Avatar billede supertekst Ekspert
07. februar 2012 - 13:07 #6
Ja - du er velkommen
Avatar billede djalex Praktikant
13. februar 2012 - 10:14 #7
Hej Supertekst.

Nu er denne jo stort set løst, hvad siger du til at vi deler pointene?

Smid et svar :)
Avatar billede supertekst Ekspert
13. februar 2012 - 11:13 #8
Eftersom det er b2b og løsningen ikke fremlægges - så er det rigtigste at du selv tager point og derved kan lukke sp.

Men ellers tak for forslaget..
Avatar billede djalex Praktikant
13. februar 2012 - 12:44 #9
Det er hermed gjort så!