Avatar billede RobertNoerrgaard Nybegynder
06. februar 2012 - 17:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installation på SATA Harddisk

Hej.

Jeg har fået en computer jeg har samlet korrekt, Jeg ved dog ikke så meget om det "inde" i den , softwaren ?

Jeg har samlet stationæren med motherboardet K8SLI-eSATA2 , Jeg har startet den op og sat den til at boote fra cd drev med boot disc i , Så begynder den at finde installationer af drivere og div. andre ting , så genstarter den og står og blinker med en - oppe i venstre hjørne. Mit spørgsmål er lyder hvordan jeg får installeret windows xp på min sata harddisk ? Alt er sat til korrekt , jeg kan se i opstart den har fundet harddisken og cpu og det, Inde i BIOS Jeg har sat den som non RAID , Jeg ved det har lidt at sige, men jeg ved ikke helt hvad ?

Mange tak for in tålmodighed og din tid, Point gives til den vejledning der kan få sat min installation igang.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2012 - 17:44 #1
Du skal enten have en sta driver som du indlæser med det samme, eller også skal ACHI disables i bios.
http://www.mydigitallife.info/windows-xp-setup-could-not-detect-and-find-any-sata-hard-disk-drive-on-ahci-mode/
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2012 - 17:51 #2
sta= sata
Avatar billede RobertNoerrgaard Nybegynder
06. februar 2012 - 18:12 #3
Tak , Så kom det i gang ..
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2012 - 18:21 #4
Det var godt
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2012 - 19:04 #5