Avatar billede RobertNoerrgaard Nybegynder
07. februar 2012 - 13:54 Der er 12 kommentarer

Vil ikke installere Windows XP

Jeg har fået en computer der manglede en harddisk, Den har jeg så sat i ( SATA ) . Når jeg vil installere når den itl hvor installationen skal genstartes og boote harddisk for at fuldføre installationen , men så skriver den bare " indlæsningsfejl Tryk CTRL+ALT+DEL for at genstarte , det hjælper heller ikke jeg lægger windows på en anden sata hardisk og sætter i computeren . Jeg har haft fuldt formateret den .. WHAT TO DO :( ?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2012 - 13:56 #1
du mangler en sata-driver - den skal du hente på en cd, der fulgte med maskine/motherboard eller via motherboard-producentens site.
Da det er xp, så skal driveren ligge på en diskette (3½" A: drev).
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2012 - 13:58 #2
hvis xp'en fulgte med maskinen fra ny, så skulle driver nok ligge på xp-cd'en. I så fald tryk på F6 (se bundlinjen i installationen) og du skulle kunne komme videre.
Avatar billede RobertNoerrgaard Nybegynder
07. februar 2012 - 14:07 #3
Jeg har dette motherboard http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=K8SLI-eSATA2

Det er en kopi af windows , da jeg bare lige skal ha den op og køre for at se om det kan virke. Så jeg har kun den boot disc og intet andet.. Hvordan installere jeg så de drivere der mangler , Jeg har ingen diskettedrev i min bærbar .
Avatar billede RobertNoerrgaard Nybegynder
07. februar 2012 - 14:10 #4
Jeg hr prøvet at trykke F6 ogå , Det hjalp heller ikke .
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2012 - 14:15 #5
Brug Nlite - guide nederst på http://helgec.dk/sata.html
Avatar billede RobertNoerrgaard Nybegynder
07. februar 2012 - 14:18 #6
Kan det være fordi den skal sættes som slave også ? Er Cd drev  ikke slave? som er forbundet fra strømforsygning til cddrev og derfra til det andet cd drev nedeunder.
Avatar billede RobertNoerrgaard Nybegynder
07. februar 2012 - 14:22 #7
#5

Jeg forstod det ikke helt , Skal jeg downloade HVILKE DRIVERE , OG smide min boot disk og bærbaren , kopiere filerene og lave en ny bootdisk , med drivere filer smidt i en mappe ? Er det korrekt ?
Avatar billede RobertNoerrgaard Nybegynder
07. februar 2012 - 14:28 #8
Jeg kan ikke oprette mappen C:\XPCD , Jeg må ikke bruge tegn skriver den ?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2012 - 14:55 #9
hvis du står i mappen
c:\>
så skriv
md xpcd

og så er den oprettet
Hvis du IKKE er på
c:\>
så skriv
cd \
og du kommer til
c:\>
Avatar billede RobertNoerrgaard Nybegynder
07. februar 2012 - 15:37 #10
Skal jeg skrive det i I386 ? Mappen til alle filerne til XP ,
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2012 - 16:11 #11
mit #9 var svar på din #8
men jeg gætter på, at du skal have en lokal nørd til lige at hjælpe - ellers vil det trække ud længe.
Avatar billede Jensen DK Novice
08. februar 2012 - 07:39 #12
Mon den indstalation er helt lovlig? Kopi af xp, anden computer uden HD. men har skaffet en sata, fra hvad stammer produktnøglen.