Avatar billede tizmo Nybegynder
11. februar 2012 - 23:04 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Er ikke administrator på min egen computer

Hey alle, jeg har for nyligt opdaget at jeg ikke ejer alle administrator rettigheder på min computer. Jeg havde problemer med co op i battefield 3 og skulle i den forbindelse (ifølge en gut på deres hjælpechat) slette nogle filer i en mappe, da jeg så forsøger dette får jeg følgende besked: "Du skal have tilladelse fra computerens administrator for at foretage ændringer i filen." Jeg har forsøgt forskellige løsninger som jeg har fundet omkring i diverse forums, men uden held, så nu håber jeg at der er en venlig sjæl herinde der kan hjælpe mig. Så vidt jeg kan se er jeg administrator ifølge windows konto håndtering, men det virker stadigvæk ikke.

http://imageshack.us/photo/my-images/193/unavngivetxz.jpg/

På forhånd tak
Mvh Thomas
Avatar billede poko1 Ekspert
11. februar 2012 - 23:27 #1
I første omgang er det svært at fortælle hvad du skal gøre da ingen jo kan gætte hvilket styresystem du kører.??
men hvis Vista eller Win 7 så prøv at slå UAC fra.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
12. februar 2012 - 02:45 #2
Højreklik på ikonet til Windows Stifinder og vælg Kør som administrator.
Prøv derefter at slette filerne igen.

Windows Vista og Windows 7 har en irriterende funktion, der gør at administratoren ikke har aadministrator rettigheder, som standard.
Windows 7 er blevet en hel del bedre til at styre det, mens Vista er et popup-helvede af afvisning, tilladelser, advarsler og fejlmeddelelser pga. denne funktion.
Avatar billede tizmo Nybegynder
12. februar 2012 - 05:46 #3
Undskyld, det er windows 7 home edition 64bit jeg kører :) Jeg har ikk UAC slået til.
Er det noget man kan ændre i 7´eren, sådan at man alle rettighederne ? Det er da irriterende ikke at bestemme over sin egen computer?! Der er kun 1 bruger på den og det er min egen, så den skal bare gøre hvad jeg siger :D
Avatar billede poko1 Ekspert
12. februar 2012 - 08:08 #4
Du skriver du ikke har slået UAC til?? Det skal man jo heller ikke det er/kan jo være der humlen ligger! Den er slået til fra starten
http://gratisupload.dk/vis_billede/673719/

http://gratisupload.dk/vis_billede/673138/
Avatar billede irminger Praktikant
12. februar 2012 - 09:03 #5
Hvad sker der hvis du tilføjer dig selv om administratorgruppen under users and groups.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
12. februar 2012 - 11:23 #6
Det eneste du kan gøre er at højreklikke på hvert program og så vælge kør altid som adminsitrator i egenskaberne for det under kompatibilitet.

Jeg har efterhånden vænnet mig til det på Windows 7, mens Vista gjorde det umuligt at arbejde for en nørd som mig. :)
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2012 - 15:57 #7
hej :-) jeg har også haft samme problem  det var med windows vista  du skal i fejlsikret tilstand  fejlsikret tilstand. Tryk derefter på F8.

og  så ind i Kontrolpanel\Brugerkonti og Familiesikkerhed

Kontrolpanel\Brugerkonti og Familiesikkerhed\Brugerkonti

Kontrolpanel\Brugerkonti og Familiesikkerhed\Brugerkonti\Administrer konti
Avatar billede tizmo Nybegynder
14. februar 2012 - 01:23 #8
Tak for alle svarene.

Wally1973: jeg kan stadigvæk ikke slette filerne selvom jeg åbner stifinderen som administrator?

Poko: Er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener? Jeg har slået UAC fra, som det vises på et af de billeder :) Mht tilladelser som på det andet billede, så står de også alle sammen til tillad.

Irminger: det er jeg ikke sikker på hvor jeg gør henne?

Rasmus: Jeg har prøvet det jeg tror du foreslår men jeg har ikke flere/andre muligheder i brugerkonti menuen, når jeg er i fejlsikret tilstand.

Så stadigvæk ingen administrator rettigheder :/
Avatar billede Wally1973 Praktikant
14. februar 2012 - 05:24 #9
Får du samme fejl meddelelse når du åbner stifinderen som administrator?

Det er en tmp-fil, så den kan sagtens være åbnet af et andet program og derfor kan den ikke slettes.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. februar 2012 - 08:01 #10
Så er muligheden gør dig selv til Superadministrator!
Dette bør du kun gøre midlertidig!!

For at aktivere super administrator accounten skal følgenede gøres.
1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv " Net user administrator /active:yes " Uden anf tegn.
6. Tryk ok
Der efter logger du af Nu kan superadministrator vælges fra login skærmen.

Du kommer ind på et nyt skrivebord hvorfra du styrer hele P'c.

For at deaktivere super administrator accounten skal følgenede gøres.
1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv " Net user administrator /active:no " Uden anf tegn.
6. Tryk ok
Du skal logge af og på igen før den er slettet.
Billedforklaring.
http://gratisupload.dk/vis_billede/673125/
Avatar billede tizmo Nybegynder
14. februar 2012 - 15:42 #11
wally: ja det gør jeg?!

poko: Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvorfor skal man kun gøre det midlertidigt? Det er som nævnt ikke nogle livsvigtige filer at få slettet, og jeg kan se at de kommer igen efter hver genstart, men det er bare princippet i det. Jeg vil gerne "bestemme" over min egen computer :)
Avatar billede poko1 Ekspert
14. februar 2012 - 16:35 #12
Du bestemmer da fuldkommen selv om du vil gøre det midlertidig eller ikke! men jeg ville nu ikke anbefale det din PC. er jo mere sårbar når du kører som supadm.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 18:14 #13
du skal ind i Kontrolpanel\Brugerkonti og Familiesikkerhed\Brugerkonti\Administrer konti

og vis det ikke dur du skal du ind i netplwiz
Avatar billede tizmo Nybegynder
14. februar 2012 - 19:38 #14
rasmus: I kontrolpanelet står jeg som administrator, jeg kan ikke finde flere muligheder derinde.

poko: Det var ikke sådan ment, men er bare ikke sikker på at jeg forstår hvorfor den er mere sårbar? :/
Avatar billede poko1 Ekspert
14. februar 2012 - 20:32 #15
Det er vel klart at den er mere sårbar du har jo alene fordi du er admin sagt det er mig der bestemmer så når jeg siger ja til noget så er det lov!
men jeg hopper fra her. så gør som du vil!
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 22:33 #16
og vis det ikke dur du skal du ind i netplwiz
Avatar billede tizmo Nybegynder
27. marts 2012 - 00:28 #17
Kan ikke få det til at virke, så lukker den bare her.