Avatar billede alca Nybegynder
13. februar 2012 - 03:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tekst vertikalt-centreret i forhold til div

Hey

Jeg bakser med det her problem:

Jeg har en footer div.
Inde i denne har jeg noget tekst, og så har jeg en Facebook like-knap (som også er en div).
De sidste to kan jeg ikke få til at stå vertikalt centreret i forhold til hinanden. Det er som om at teksten gerne vil holde bund med Facebook-div'en.

Findes i bunden af: http://www.deattachedonline.com/ny/

Please hjælp inden jeg slår nogen ihjel.
Avatar billede The_Buzz Novice
13. februar 2012 - 07:54 #1
<style type="text/css">
    #myoutercontainer { position:relative }
    #myinnercontainer { position:absolute; top:50%; height:10em; margin-top:-5em }
</style>
...
<div id="myoutercontainer">
    <div id="myinnercontainer">
        <p>Hey look! I'm vertically centered!</p>
        <p>How sweet is this?!</p>
    </div>

fra http://phrogz.net/css/vertical-align/index.html

Ser efter min mening rigtigt ud (jeg ledte bare lige efter noget i stedet for selv at skrive det.
Avatar billede niklask Nybegynder
13. februar 2012 - 08:39 #2
#footer
{
  line-height: højde på din div;
}

Virker hvis det kun er 1 linje der skal centreres.
Avatar billede The_Buzz Novice
13. februar 2012 - 08:43 #3
@niklask - ja den står så også i den side jeg henviste til :P
Avatar billede niklask Nybegynder
13. februar 2012 - 08:59 #4
#3

Min fejl, The_Buzz, læste kun det du havde skrevet her. :)
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2012 - 11:58 #5
<ole>

Løsningen er vertical-align:middle, som er beregnet til lige netop dét.

Læg et span omkring teksten og giv den vertical-align - og giv klassen fb-like det samme. Så burde det virke.

Knappen er der i øvrigt ikke i Firefox. Mon ikke, det er en fejl?

/mvh
</bole>
Avatar billede alca Nybegynder
13. februar 2012 - 13:31 #6
Hey The_Buzz og niklask
Det I hentyder til, har jeg prøvet (det ku man måske også se i koden, hvis man inspicerede den), men det virkede sgu ik. Har også været inde på det link du henviser til The_Buzz. Men det går jo heller ikke, hvis jeg nu finder ud af, at jeg vil have mere end een linie tekst, at det så ikke virker, det er jo noget lort.

Men olebole, det du skrev virkede sgu!! Så midterstillede den det, og så skulle jeg bare give footer-diven noget padding.
Så hvis du lige smider et svar, får du lige nogle point :)
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2012 - 18:00 #7
Ellers tak, jeg samler ikke point. Overvej evt. point til de andre for forsøget - og ellers lægger du selv et svar og accepterer det. Tråden lukkes kun ved et accepteret svar  =)
Avatar billede alca Nybegynder
15. februar 2012 - 23:30 #8
Efter som der ikke er nogen, der melder sig, lukker jeg tråden :)