Avatar billede -zonic- Nybegynder
13. februar 2012 - 10:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Google graph fejler i IE men virker i chrome?

Hej, Jeg har nedenstående script på mit site :

<script type="text/javascript" src="https://www.google.com/jsapi"></script>
    <script type="text/javascript">
      google.load("visualization", "1", {packages:["corechart"]});
      google.setOnLoadCallback(drawChart);
      function drawChart() {
        var data = new google.visualization.DataTable();
        var data1 = new google.visualization.DataTable();

        data.addColumn('string', 'Runde');
        data.addColumn('number', 'Point');
        data.addRows([
            ['0',0],
        ['1', 13000],
['2', 8000],
['3', 25000],
['4', 23000],
['5', 21000],
['6', 23000],
['7', 21000],
['8', 23000],
        ]);
                data1.addColumn('string', 'Runde');
        data1.addColumn('number', 'Point');
        data1.addRows([
            ['0',0],
        ['1', -2000],
['2', -4000],
['3', -6000],
['4', -8000],
['5', -10000],
['6', -10000],
['7', -12000],
['8', -12000],
        ]);
                var options = {
          width: 200, height: 160,
          title: 'Spiller værdi',
          legend: 'none',
          backgroundColor: 'none',
          //chartArea: { left:0, top:0},
          vAxis: {gridlines: { count: 10 }, minValue: -2000, maxValue: 0 }

        };

        var chart = new google.visualization.LineChart(document.getElementById('chart_div'));
        chart.draw(data, options);
        var chart1 = new google.visualization.LineChart(document.getElementById('chart_div1'));
        chart1.draw(data1, options);
              }
    </script>

jeg får vist graferne uden problemer i chrome, men i IE får jeg fejlen :

line: 55
char: 63
error: Every row given must be either null or an array

line 55 er i øvrigt denne :  var chart = new google.visualization.LineChart(document.getElementById('chart_div'));

nogen der kan sige hvad der er galt?
Avatar billede -zonic- Nybegynder
13. februar 2012 - 10:39 #1
okay, jeg har selv fundet svaret.. det er fordi ie ikke vil have komma efter sidste data row... :-)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
04. oktober 2013 - 10:24 #2
Jeg har oplevet det samme. Har fjernet kommaet i IE, og så virker det. Jeg synes dog altid, at det er en smule bekymrende - for hvad så med de browsere, som man ikke lige "kender".

Har du oplevet noget i tillæg til denne tråd, som man skal tage højde for?

Mvh Lone
Avatar billede -zonic- Nybegynder
04. oktober 2013 - 14:28 #3
Jeg har faktisk ikke arbejdet mere på løsningen siden - og det fungerer heldigvis stadig som det skal :-)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
05. oktober 2013 - 09:15 #4
Ok, det lyder godt, jeg kan simpelthen ikke få systemet til at vælge det rigtige (med/uden komma). Der bliver ved at være nogle som siger, at graferne ikke kommer frem :-(

Vil du fortælle mig, hvordan dit system er sat op til at vælge med/uden komma?

Mvh Lone