Avatar billede davidp1000 Nybegynder
13. februar 2012 - 18:44 Der er 12 kommentarer

Computeren vil ikke starte... HJÆLP

Når jeg trykker på tænd knappen står "lysindikatoren", der fortæller om der er liv i computeren og flimrer, men computeren starter ikke.
Hvis jeg så hiver stikket ud og ind så er det som om computeren bliver tømt for "gammel strøm" og så er der god chance for at jeg kan få liv i den.
Men nogen gange når den så alligevel ikke at starte helt op før den så slukker brat igen... det her kan jeg så gentage indtil den tilsidst er oppe og køre(life is to short)

Lyder det som en strømforsyning der skal skiftes? eller er der andre kreative forslag...

Hjælp ønskes :-)

Mvh
Davidp
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2012 - 18:51 #1
Måske. Men kan også være komponenter på bundkort der er udtørret og ikke holder de samme referencer som de gjorde da pc var ny.
Du kan dræne strømmen på bundkortet ved at fjerne strømmen fra pc og holde startknappen nede i ca 20 sek. Vente lidt og genmontere strøm igen.
Avatar billede davidp1000 Nybegynder
13. februar 2012 - 19:02 #2
Men det vil jo ikke løse mit problem går jeg ud fra... er der nogen mulighed for at fejlsøge sådan et problem eller skal man ud og investere i nye komponenter og så "bare" prøve en af gangen?
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 19:06 #3
Hive strømstikket ud og ind, for at få liv i computeren! Du er heldig at du ikke allerede har slået den ihjel.
Det er ellers ikke meget du skriver om den computer.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2012 - 19:08 #4
Det kan ikke betale sig. Hvor gammel er den?
Har du kontrolleret at alle stikforbindelser sidder ordentligt på plads indeni?
Avatar billede davidp1000 Nybegynder
13. februar 2012 - 19:17 #5
Jeg tager jo kun strømmen når der ikke er liv i den :-)
kan ikke helt huske hvornår den blev købt, det er en Q6600 2,4GHz processor og den blev købt da den processor lige var kommet frem.
Den har 4 gb 1333 corsair ram i.
Og et nvidia gforce gtx 460.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 19:23 #6
Er de 4GB 1. blok så kør en test. Hvis det er 2 blokke, så afprøv dem på skift.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 19:36 #7
edia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 19:37 #8
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 03:08 #9
prøv med burn in test

hvad siger den

http://www.passmark.com/products/bit.htm

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 12:25 #11
det ville faktisk hjælpe mere hvis spørgeren vendte tilbage med lidt respons
Avatar billede davidp1000 Nybegynder
28. februar 2012 - 11:07 #12
Ja, undskyld. Har været på ferie :-) så har ikke haft computeren i tankerne. Jeg kigger på den igen i weekenden og melder ind... tak for alle svar indtil videre.