Avatar billede dennism Nybegynder
15. februar 2012 - 10:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Information på danske sygesikringskort

Jeg sidder med en kortlæser til iPhone og Android som kan scanne magnetstribekort. Jeg har det problem, at når jeg scanner et dansk sygesikringskort der tilhører en person med et navn hvor specialtegn som Æ, Ø og Å indgår, så bliver navnet ikke scannet korrekt.

For en person der hedder Peter Ølgaard Nielsen kan første linie f.eks. være:
%NIELSEN^PETER \LGAARD  VEJEN 20 2 TV                8519000?

Som I kan se, står der et backspace i stedet for et Ø.

Jeg håber at fange en som har erfaring med scanning af danske sygesikringskort og som kan fortælle mig, om det er den SDK til kortlæseren jeg bruger der har en fejl eller om det er korrekt, at det er sådan data ser ud på et dansk sygesikringskort ved brug af specialtegn.

På forhånd tak for svaret.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2012 - 10:41 #1
tegnsættet http://www.ascii.ca/iso646.no.htm
så æøå er placeret lige efter z.
Avatar billede dennism Nybegynder
01. marts 2012 - 13:35 #2
Tak for hjælpen. Jeg var nødt til at konveretere informationen fra kortet fra dette ASCII format til standard ASCII. Vil du smide et svar?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2012 - 14:55 #3
bare luk selv - du havde jo al arbejdet med det...
Avatar billede dennism Nybegynder
01. marts 2012 - 15:06 #4
Nej, jeg havde nok aldrig fundet ud af, at kortet brugte det ASCII format. Så din hjælp var meget værd.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2012 - 15:27 #5
ok, så...
Avatar billede katborg Praktikant
01. februar 2018 - 21:41 #6
Jeg er på udkik efter en kortlæser til iPhone / iPad.

Hvor kan man købe sådan en ? :)