Avatar billede rolfie Nybegynder
15. februar 2012 - 10:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udvide netværk / Repeate Wifi

Hejsa,

Jeg står i følgende situation:

Mit internet (TDC med dertilhørende homebox) kommer ind i soveværelset.

Jeg har flere ting (NAS, PS3, WII, ETC) som jeg gerne vil have kablet for bedre forbindelse. Disse står dog på kontoret og der er ikke mulighed for at flytte tlf-stik eller trække et ethernet kabel. Havde overvejet 220v netværk, men det er 2 lejligheder der i sin tid blev slået sammen til én og derfor 2 målere og derfor heller ikke en option.

Jeg er så nået frem til at en mulig løsning kunne være:

Beholde TDC boxen i soveværelset
Købe en ny router som jeg sætter op på kontoret
Sætte alle mine ting på routeren på kontoret
Lade routeren på kontoret være wifi for hele lejligheden
Sætte routeren på kontoret til at få WAN via wifi fra TDC boxen i soveværelset

Kan dette lade sig gøre, og i så fald har I nogen anbefalinger til router.

Er der nogle ulemper ved setuppet eller er der en smartere måde (PS3 i soveværelset er desværre et no-go hehe?
Avatar billede Broxigar Praktikant
15. februar 2012 - 22:27 #1
Det kan du sagtens, jeg ville anbefale noget som er 100% understøttet af www.dd-wrt.com

Du skal så have sat den nye router op som en bridge, således at den FÅR internet igennem WiFi.

Jeg vil dog advare dig om, at du ikke får en bedre forbindelse for din PS3 og lign, ved at sætte kabel til den nye router, da det stadig er begrænset af det trådløse link.

Jeg ville helt klart udvide netværket, men ved at trække et netkabel gennem væggene (bare et lille hul i væggene) for så slipper du helt for at skulle bakse med wifi-bridge, og du får meget bedre forbindelse end den trådløse.
Avatar billede rolfie Nybegynder
16. februar 2012 - 15:02 #2
Den bedre forbindelse vil jeg ikke opnå mellem PS3 og WAN, men internt f.eks. PS3-NAS - Det burde da blive bedre ikke?

Huller i væggene er ikke lige en option - så jeg vil prøve og lave en bridge.
Avatar billede Broxigar Praktikant
16. februar 2012 - 18:25 #3
Well, for at få den bedste forbindelse, kunne du opgradere til 2 N-routere (dvs de kører 5 GHz med 300 Mbit/s trådløst) og så stiller du dem så tæt på hinanden som muligt, og trækker kabel hen til PS3'eren.

Jo kortere afstand desto bedre signal

Det vil klart forbedre dit netværk, men du vil formentlig stadig have et dårligere signal til gaming, end hvis du trak kabel. Nu snakker du jo om PS3 -> NAS, så jeg vil tro at det er noget film streaming og lign, har jeg ret ?

Hvis det er 1080p film du streamer, så skal du op og have som minimum 50Mbit, og derfor er et almindelig 54 Mbit trådløst ikke nok hvis du skal streame flydende.
Avatar billede rolfie Nybegynder
17. februar 2012 - 14:59 #4
TDC-Boxen kører N, men jeg synes signalet er for svagt når jeg fra stuen over wifi skal sende data fra PC til NAS f.eks. Så skal signalet jo gå på tværs af hele lejligheden et par gange .

Og hastigheden på internet er 20Mbps, så hvis jeg ikke misforstår helt vil jeg få "lokalt netværk" centraliseret på kontoret med 1000Mbps de kablede ting i mellem og med større chance for tæt på de 300mbps fordi jeg med PC og wifi er fysisk tættere på routeren, men internet vil jeg ikke mærke det store på da det "kun" er 20Mbps alligevel?
Avatar billede Broxigar Praktikant
17. februar 2012 - 15:03 #5
Ja, det vil jeg vove at påstå.
Avatar billede rolfie Nybegynder
21. februar 2012 - 00:01 #6
Så er det min plan ;o) Tak for info