Avatar billede tobrukDk Novice
15. februar 2012 - 11:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nintendo 3DS skoleopgave og Kinect til Xbox360

hej

jeg stå og har en opgave omkring Nintendo 3DS og kender intet til det og Kinect til Xbox360

så vil jeg høre om i kunne hjælp mig :)

Nintendo 3DS
Nintendo 3DS har en indbygget 3D skærm, og med de to kameraer bagpå kan man også tage 3D billeder! Derudover åbner 3DS'eren mulighed for spil baseret på "Augmented Reality"
Besvar nedenstående opgaver ved hjælp af ressourcer du finder på nettet og din egen erfaring med systemet. Husk at sætte links ind til alle de kilder du bruger i din søgen efter viden!
    Beskriv med ord og billeder hvordan 3D skærmen i Nintendo 3DS  virker.
    Læs om Augmented Reality (AR) på nettet, og beskriv hvordan det bliver brugt på Nintendo 3DS'eren

    Hvad mener du om denne måde at interagere med et computerbaseret system? Fortæl om fordele og ulemper.
    Kan du komme på andre måder/steder man vil kunne bruge teknologien på?
    Hvordan spår du fremtiden for denne måde at interagere med computersystemer på?

og den der her er om Xbox360 Kinect

Med Kinect til Xbox360 er den klassiske controller afløst af ... dig! Besvar nedenstående opgaver ved hjælp af ressourcer du finder på nettet og din egen erfaring med systemet. Husk at sætte links ind til alle de kilder du bruger i din søgen efter viden!
    Beskriv med ord og billeder hvordan Kinect virker.
    Hvad mener du om denne måde at interagere med et computerbaseret system? Fortæl om fordele og ulemper.
    Kan du komme på andre måder/steder man vil kunne bruge teknologien på?
    Hvordan spår du fremtiden for denne måde at interagere med computersystemer på?

Hååber du kan hjælp mig :))

jeg har intet kendeskab til det xD help me!
Avatar billede mfalck Praktikant
15. februar 2012 - 15:54 #1
Fordele ved Kinect er at du slipper for et redskab (mus, en Wii controller eller andet) - Kinect registrer dine bevægelser og oversætter dem til instrukser. Ulempen er at det kræver plads og det gør det svært at hemmeligholde ting (det er svært at bruge offentlige steder).

Mht Kinect controlleren ved jeg at der kører et forsøg: Wallviz (http://di.ku.dk/Nyheder/2010/wallviz/) hvor man anvender denne controller til f.eks. at tracke personer foran en stor skærm. Ideen er kort fortalt at når en person f.eks. nærmer sig skærmen så forstørres data og hvis du træder væk så gøres de mindre - altså i stedet for at zoome ind med rulleknappen på musen så gør du det ved at bevæge dig i forhold til skærmen. Du kan også interagere med vinduerne på skærmen vha. Kinect (flytte, lukke osv som man kender fra Windows).
Avatar billede tobrukDk Novice
15. februar 2012 - 21:21 #2
takker mange gerne for svar men jeg fundt ude af klasse/skole for hjælp af vores lærer selv på fredag så jeg lukker bare selv svar :) håber det er okay?
Avatar billede tobrukDk Novice
16. februar 2012 - 12:42 #3
lukker den selv eller kontakt mig på PM hvis det er
Avatar billede tobrukDk Novice
16. februar 2012 - 12:43 #4
Lukker den nu
Avatar billede mfalck Praktikant
20. februar 2012 - 18:49 #5
hej igen

det er fint med mig (havde ikke lige set at du havde svaret)
Avatar billede tobrukDk Novice
20. februar 2012 - 19:09 #6
Super .. vil bare ikke være uvenner med dig eller lign..