Avatar billede jokerper Nybegynder
15. februar 2012 - 15:43 Der er 5 kommentarer

Har lidt problemer med doctype og tables - tror jeg...

Jeg har en side med tables og bruger doctype:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Jeg har prøvet at læse om det, men min viden er begrænset om dette emne derfor har jeg brug for lidt hjælp.

Mit problem er at siden ikke vises rigtigt i IE 7.

Men ser korrekt ud i FF IE8 IE9, Har firebug i FF og webudvilker værktøj i IE (standard), men har ikke rigtigt forstand på at bruge dem.

Nogen har et forslag til hvordan jeg får samling på min siden i IE7 og evt. ældre browsere.

Det drjer sig om få mm 4-5 i og starter højt oppe i dokumentet nær toppen.
<body>

lidt php

<form>

<table id="Table_01" width="901" align="center" height="1001" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
Avatar billede webweaver Praktikant
15. februar 2012 - 16:57 #1
Validerer din kode?
http://validator.w3.org/

Du vil ofte se forskelle på sider fra IE7 og bagud. Også selvom din kode validerer. Det er efterhånden en forældet version.

Så du kan godt ende ud i at skulle lave noget CSS hack eller have to stylesheets, hvoraf det ene er til IE 7 alene fx. En lille stump kode kan detektere, hvilken browser personen sidder med.
Avatar billede jokerper Nybegynder
15. februar 2012 - 17:15 #2
Nej, det gør den desværre ikke, det er lidt for stor en mundfuld.

Men derfor syntes jeg stadigvæk bare det er en detalje der mangler.

Det drejer sig om dette område som jeg simpelt hen ikke kan finde ud af.

Det skal lige sige at det er en gammel side som jeg har...

Så det der er meningen er ikke at slette alt det gamle men integrere det så det stadigvæk kan bruges.

Nogle af siderne som jeg sender ind med includen, der har body head html <tags> og det er dem som driller tror jeg.

lidt code:

    <td colspan="13" rowspan="16" background="images/v.png" width="600" height="312">

                <div id="indhold"    style="position: relative; height:100%; width:590px; height:300px; overflow:-moz-scrollbars-vertical!important;!overflow:auto;">

    <?php
                echo "<div style='position: absolute; width: 100%; height: 100%;top:0;left:0'>";
                if ($side) {
                include($side);
                } else {
                echo $img;
                }
                echo "</div>";
                ?>
                    </div>
                </td>

Bare rolig dette er lidt forskellige test jeg lige har forsøgt med.
Avatar billede jokerper Nybegynder
15. februar 2012 - 17:22 #3
Siden splitter helt vildt op ie  9 og ie 8 standrad når jeg forsøger at include en ny <table>.

ellers drejer det sig om 3-4 mm, som det bliver for langt og splitter siden.

Men stort set alle andre siden vises korrekt.
Avatar billede pstidsen Novice
15. februar 2012 - 18:31 #4
valider din kode som webweaver siger ;)
Avatar billede webweaver Praktikant
15. februar 2012 - 19:22 #5
Hvis du ønsker at fejlrette på din hjemmeside, må du som minimum selv starte med at få din kode til at validere. Så må du sætte dig ind i HTML, hvis det er det, som er problemet :)

Det lyder blandt andet som om du roder rundt i <html>, <head> og <body>. Nogle filer du includer har det, og andre har ikke. Det må enten betyde, at du mangler det nogle gange eller har dobbelt sæt af dem nogle gange.