Avatar billede peterchristian Nybegynder
21. februar 2012 - 13:53 Der er 4 kommentarer

Router til VPN klienter.

Hvilken router anbefales hvis man regner med ens server skal kunne håndtere 5 terminalservice klienter samt 20 vpn brugere der bare skal have adgang til et drev på serveren fra Wan siden.
Og det behøver ikke være lavet af guld men skal selvfølgelig være ok.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
21. februar 2012 - 18:32 #1
Spørgsmålet er mere hvilken forbindelse du har, da adgangen til drevet jo virkeligt kan trække noget, når brugerne ofte sidder på ADSL-linjer med høj download.
Er serveren på en ADSL også, så er der et problem, da den så får en flaskehals ved uploaden af disse filer og så er routeren ligegyldig.
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2012 - 08:02 #2
Router + Forbindelse hører sammen forstået på den måde om du har en god forbindelse men dårlig router eller dårlig forbindelse med god router gør ikke den store forskel.

Det vigtigste er at I afklarer hvad I kan leve med :-)

Jeg har i nogle år kørt med Draytek udstyr som er OK, men ikke optimal, forstået på den måde at det virker, men Cisco virker bare bedre, men er tilgengæld også dyrere. Så derfor vil jeg kunne til en start kunne anbefale Draytek som et godt udgangspunkt.

Generelt vil jeg ikke anbefale at browse Shares henover WAN/VPN med mindre at begge ender har en rigtig god forbindelse, men I kan jo forsøge og se om I mener I kan bruge det til noget.
Avatar billede peterchristian Nybegynder
23. februar 2012 - 10:44 #3
Vi har fiber forbindelser i alle ender.:)

Har i evt. link til noget router udstyr både på server siden og evt. også hvis klienten skal have noget specielt.?
Tak.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
24. februar 2012 - 00:58 #4
Jeg har haft utroligt gode oplevelser med denne Cisco router.
Den er rimeligt billig og har en heftig troughput, selv ved IPsec-forbindelser.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=629245#extra

Det skal lige siges at routeren ikke benytter Cisco's IOS system, men i stedet for noget der minder om det alle de andre routere har på markedet, så man behøver altså ikke den store Cisco eksamen. :)