Avatar billede RobertNoerrgaard Nybegynder
21. februar 2012 - 16:22 Der er 20 kommentarer

Lav en Boot USB

Hej , Jeg sidder med en stationær uden CD/DVD drev der virker. Jeg vil derfor boote via USB , Når jeg går i bios og vælger boot ser det ikke ud som om jeg kan boote USB, jeg kan vælge :

1CD/DVD ( Er i stykker )
2Not installed
3Hard Drive
4EmbeddedNIC
5Disabled
Hvilke skal jeg vælge for at boote USB?
Og hvordan laver jeg egentlig sådan en USB Boot fil , Jeg har prøvet guiden her :http://www.helgec.dk/usb_boot.html , Skal jeg så bare tage mine Win7 cd filer og lægge over på usb(4gb) og så boote ? eller hvordan gør jeg , Jeg bruger XP til at lave den boot usb med , Har har Win7 filer liggende i en .ZIP mappe .. Som skal laves til Boot USB .. Jeg giver 200 point til den der kan guide mig til en nyinstalleret maskine .
Avatar billede poko1 Ekspert
21. februar 2012 - 16:51 #1
Du skal have alt der har med USB at gøre Enablet i Bios.
Her er en guide ti at lave en bootbar USB Nøgle.
http://gupl.dk/56840/
Det er en RAR Fil der skal pakkes ud.
Avatar billede haverslev Novice
21. februar 2012 - 17:00 #2
Du skal kunne sætte din bios til boot order USB, for at den kan starte op på en USB nøgle med en installation på.
Se f.eks her:
http://www.passwordunlocker.com/knowledge/change-bios-settings.html#usb
Avatar billede Wally1973 Praktikant
21. februar 2012 - 18:29 #3
Du kan formentligt ikke vælge boot fra USB før der er en USB pind tilsluttet.
Avatar billede haverslev Novice
21. februar 2012 - 18:37 #4
Jo, det er jo blot et menu punkt i bios som skal aktiveres, og det er uafhænging af om der er noget i USB stikkene eller ej
Avatar billede RobertNoerrgaard Nybegynder
21. februar 2012 - 20:07 #5
Hvilke punkt er det ?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2012 - 20:20 #6
Er usb legasy aktiveret i bios?
Avatar billede RobertNoerrgaard Nybegynder
21. februar 2012 - 20:27 #7
Jeg aner det ikke. Jeg har slet ikke pillet ved noget i bios , andet an den skal boot fra usb når jeg starter den op .
Avatar billede poko1 Ekspert
21. februar 2012 - 20:47 #8
se om dette kan hjælpe dig det er kun et eksempel
så hvis du kan se dit USB stik og det er rigtigt sat op skulle det køre.
http://gratisupload.dk/vis_billede/674385/
Avatar billede RobertNoerrgaard Nybegynder
21. februar 2012 - 21:12 #9
Når jeg booter skriver den også at min vil boote fra storage device .. Men så mangler den noget jeg ikke kan huske , Den skriver : " ... mangler " tryk CTRL ALT DEL for at genstarte ..
Avatar billede RobertNoerrgaard Nybegynder
21. februar 2012 - 21:13 #10
Skal det så være en iso fil eller skal de være udpakket .?
Avatar billede poko1 Ekspert
21. februar 2012 - 21:19 #11
Så kan jeg forstå at du ikke har fulgt vejledningen i#1 eller i det hele taget lavet en bootbar USB nøgle.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
22. februar 2012 - 02:54 #12
Der skal laves en del ændringer til Windows før den kan installeres fra en USB-enhed.
Det er ikke bare at lægge filerne over, da man så får "NTLDR missing".

Windows 7 er faktisk ret så svær. Windows XP er det lykkedes at få en nogenlunde stabil installation over USB.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. februar 2012 - 06:56 #13
Hvis man ellers har de originale Windows DVDér og følger den vejled og bruger det værktøj jeg har lagt i #1 Så er det altså lykkedes for utallige her på Eksperten at installere fra USB.
Avatar billede RobertNoerrgaard Nybegynder
22. februar 2012 - 07:09 #14
Jeg har dog også kun filerne liggende er på computeren , ikke på cd .

Jeg har gjort som du har bedt mig om i #1 . og ved ikke hvordan jeg skal boote nu ?
Avatar billede poko1 Ekspert
22. februar 2012 - 07:17 #15
Når du har filerne liggende på din Pc så tror jeg ikke du er på det rigtige sted så er det nemlig ikke en lovlig fil og så må vi i følge reglerne ikke hjælpe dig.
Avatar billede haverslev Novice
22. februar 2012 - 07:57 #16
Hvis din boot er sat til USB Boot i bios - se f.eks link i  #2 - kan også på nogle bios systemer være en boot menu der kan aktiveres via F12 og der vælge USB Boot.

Dernæst kræves det, at du har en bootbat windows installation på din USB nøgle - som den der er henvist til i #1

Hvis de 2 krav er opfyldt, så kan du også lave en installation via din USB nøgle.

Når du får f.eks NTLDR missing, så prøver den at boot op på en enhed der ikke er nogle bootfiler på eller ingen OS installation.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 08:01 #17
Hvad endte denne med?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2012 - 18:38 #18
Det endte med at han igen vil skide på andre brugere. Husker du denne her? 106 indlæg, og så gider han ikke engang lukke spørgsmålet. http://www.eksperten.dk/spm/952948#reply_7876831
Man gør vist bedst i at holde sig væk fra hans spørgsmål.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2012 - 18:45 #19
Ja der kommer en rød streg over hans brugernavn nu, så jeg ikke bruger mere tid på ham.
Avatar billede milankosina Nybegynder
28. oktober 2013 - 07:13 #20
forsøger at bruge dette program til at oprette en bootbar USB-drev fra din Windows 7 ISO-fil: http://www.top-password.com/iso2disc.html