Avatar billede banelars Nybegynder
22. februar 2012 - 19:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows kræver pludselig adgangskode, for at koble på netværk, når jeg vil åbne for NAS.

Windows kræver pludselig adgangskode, for at koble på netværk, når jeg vil åbne for NAS. Jeg kører Windows 7 på bærbar Asus Zenbook.
Jeg har en QNAP TS219II.
Jeg kan pludselig ikke tilgå NAS fra windows, som kræver adgangskode. Den normale adgangskode til NAS, eller den til mit trådløse netværk kan ikke bruges. Kan dog komme på via browseren og via normal adgangskode på NAS. Mit Sonos-system kan heller ikke finde musikken på NAS mere. Har ellers virket upåklageligt.
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede banelars Nybegynder
24. februar 2012 - 22:37 #1
Kan tilføje at jeg godt kan se mapperne på NAS, men windows kræver en kode for at åbne alle mapper undtagen mappen "Public", som jeg godt kan åbne.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2012 - 17:12 #2
kan du ikke ta et billed http://billedeupload.dk/

for jeg er skul ikke med :(
Avatar billede banelars Nybegynder
26. februar 2012 - 18:57 #3
Hej.

Har uploadet billedet. Ved ikke helt hvordan det fungerer, men det er uploadet til dette link: http://billedeupload.dk/?v=IUu6i.jpg

Ind imellem kan jeg pludselig åbne mapperne, men så pludselig kræver den adgangskode igen.
PC'en står til "Instant On", så den er sjældent slukket helt.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2012 - 16:00 #4
HEJ tak for det billed :D og det kan ha en kode  til serveren  dik Brugernavn er 7ENBOOK\admin  du  skal lave en kode til serveren for du  kan komme ind  kør du med Control Userpasswords2 eller netplwiz ?????  kan du prøvet og lave en adgangskode og vis det dur  så kan du prøve og slette adgangskode  eller kan du ikke lave (Husk adgangskoden for mig  :-)https://www.ja.dk/minside/faq/PublishingImages/log%20p%C3%A5%20hjemmesiden.jpg
Avatar billede banelars Nybegynder
28. februar 2012 - 19:39 #5
Hej igen.

Jeg er ikke helt med.
Serveren er min egen privat indkøbte QNAP NAS, som hidtil har spillet fint uden jeg skulle indtaste brugernavn og adgangskode ud over første gang jeg logger på fra Windows. Ind i mellem kan jeg komme ind i mapperne uden adgangskode, andre gange forlanger den dette. Men ikke NAS'sens adgangskode, den godtages ikke.
Lige pt. kan jeg faktisk tilgå mapperne uden adgangskode, hvor jeg hele dagen i går ikke kunne komme ind uden???

Jeg har været inde og ændre i egenskaberne for det trådløse netværkskort i dag og under fanebladet deling har jeg tilladt andre brugere på netværket, at bruge denne computers (Zenbook) internetforbindelse, selvom jeg ikke umiddelbart mener det har noget med det at gøre. Men pt. kan jeg altså komme på uden brugernavn og password. Mystisk. Venter lige og ser om det er løst nu. Jeg melder tilbage.
Avatar billede banelars Nybegynder
29. februar 2012 - 16:28 #6
Det har virket de sidste par dage efter jeg ændrede egenskaberne for trådløst netværk, så jeg lukker spørgsmålet.