Avatar billede RuneDams Juniormester
24. februar 2012 - 00:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Extra grafikkort, kan det betale sig?

Jeg har et ASUS EAH5870 grafikkort. Jeg overvejer at opgradere men vil ikke købe et nyt grafikkort til 5.000,- så tænkte på at købe et extra af det jeg har nu. Ville det være det værd, eller er forskellen så lille, at det ikke ville gøre nogen forskel.
På forhånd tak :-)
Avatar billede ggxdg Nybegynder
24. februar 2012 - 09:25 #1
Læs nogle crossfire tests.

Jeg kan ikke huske det, men jeg mener at det er 60-70% ekstra grafik-ydelse du får ud af det med den model - altså hvis du smider et tilsvarende kort i. Men det kommer også lidt an på resten af systemet. Altså, hvis du har en kæmpe flaskehals et sted i systemet, er det ikke sikkert at du får ret meget ud af et ekstra grafikkort.
Avatar billede RuneDams Juniormester
24. februar 2012 - 13:49 #2
Mit system er:
Bundkort: ASUS crosshair iv formula
RAM: 8GB (2x4gb) 1866mhz VENGEANCE
Grafikkort: ASUS EAH5870
Harddisk: WD Caviar Blue 500GB sata3 6Gb/s
Strømforsyning: LC Power Silent 550W 140mm 6550GP2
Processor: AMD amd phenom ii x6 1075t

Tror jeg er nødt til at købe ny strømforsyning hvis det bliver aktuelt. Kan det betale sig eller skulle jeg hellere overveje at købe nyt grafikkort?
Avatar billede ggxdg Nybegynder
26. februar 2012 - 21:29 #3
http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/Radeon_HD_5870_CrossFire/11.html

Her kan du se grafikkortet med/uden crossfire, og sammenlignet med en masse andre aldrene kort.

Jeg tvivler ret kraftigt på at du kan køre crossfire med en 550W PSU, men jeg tror at jeg ville kigge lidt på et nyt kort, eller vente på enten 7950 eller 7970, eller nVidias 700 serie.

http://www.maximumpc.com/article/%5Bprimary-term%5D/xfx_radeon_hd_7970_black_edition_review

Under alle omstændigheder er der sket rigtigt meget siden 5870, så jeg ville overveje ny PSU og grafikkort.

Hvor meget det kan betale sig at bruge på grafikkort, før resten af systemet er en for stor flaskehals i forhold til, kan jeg desværre ikke rigtigt hjælpe dig med.

Hvornår nVidia kommer med deres 700 serie, det vides heller ikke endnu, bare at deres 600 serie var rygtet til at udkomme i første halvår af 2012, men den har de åbenbart skippet, og gået direkte til 700 serien. Om det så betyder at de sigter efter en pre Q3 release af 700 serien, det aaaner jeg simpelthen ikke, men jeg håber på nogle detaljer snart, jeg er kæmpe nysgerrig.
Avatar billede RuneDams Juniormester
27. februar 2012 - 08:24 #4
Ok tusind tak for hjælpen! Jeg tror jeg vil vælge et nyt grafikkort så, hvilket et vil tiden så vise ;-).
Vil du smide et svar ggxdg :)?
Avatar billede RuneDams Juniormester
27. februar 2012 - 08:34 #5
Dog skal det måske siges, at min skærm er en 40" Sony LCD TV på 1080p? Ville det så være overkill at købe et 7990 eller 7970?
Avatar billede RuneDams Juniormester
27. februar 2012 - 08:44 #6
Efter at have læst denne tråd vil jeg nok købe et nyt kort :).
http://www.tomshardware.co.uk/forum/338912-15-5870-7970-wait-till-7990
Avatar billede RuneDams Juniormester
09. april 2012 - 12:50 #7
Der er åbenbart ikke nogle der ønsker disse point så lukker bare tråden.