Avatar billede Fooz Nybegynder
29. februar 2012 - 14:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CSS Reset som @Import?

Hej, som overskriften antyder har jeg behov for at vide om jeg kan importere et css reset stylesheet ind i mit nuværende stylesheet?

som fx:

/* CSS Reset */
@import url(../CSS/reset.css);

/* Normal CSS */
body
{
    font-size: 11px;
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
    background-color: #FFFFFF;
    color: #000000;
    margin-top: 0px;
    margin-left: 0px;
}

Vil det fungere eller vil det kun fungere korrekt hvis jeg i min html angiver/linker først mit reset og dernæst mit normale stylesheet?

Jeg har behovet fordi mit stylesheet bliver autogenereret via noget ekstern opsætning som ellers vil kræve kodeændring.
Avatar billede madslundholm Novice
29. februar 2012 - 16:18 #1
Jeg vil gøre det i html-filen, hvor du linker til begge css-filer.

Tror ikke at man kan gøre det i CSS, men hvad ved jeg?

//MadsLundholm.dk
Avatar billede keysersoze Guru
29. februar 2012 - 16:42 #2
Om du benytter et reset css eller "normal" css gør ingen forskel - du kan sagtens benytte import. Import har samme funktionalitet som skrev du dine styles direkte i samme fil.
Avatar billede olebole Juniormester
29. februar 2012 - 17:34 #3
<ole>

- og pas rigtig godt på med, hvad du bruger af såkaldte 'reset stylesheets'. Skræmmende mange af dem, man ser 'derude', skyder man ikke sig selv i foden med - de skyder begge ben af en lille meter over knæet! Der er alt for ofte tale om tåbelige konstruktioner, som bomber W3C's arbejde tilbage til CSS' barndom

/mvh
</bole>
Avatar billede Fooz Nybegynder
01. marts 2012 - 11:37 #4
Jeg var bare ikke klar over om jeg ville ende op med at "overskrive" resettet hvis jeg importerede det ind i mit nuværende stylesheet.

Men tak for svaret Keyser Soze :)

Hvordan giver jeg point? :O
Avatar billede keysersoze Guru
01. marts 2012 - 11:45 #5
Du skal have et svar fra mig - og det får du her.

Du vil, selvfølgelig, ende med at overskrive resettet hvis du efterfølgende skriver kode der går imod det og får højere vægtning (hvilket det bla vil gøre ved at ligge under) - men som udgangspunkt vil det altså fungere fint.