Avatar billede thomaskleis Nybegynder
29. februar 2012 - 17:50 Der er 24 kommentarer

FTP server på WD live netværksharddisk

Hej alle eksperter

Jeg har en 1TB WD MyBookLive netværksharddisk som jeg gerne vil have til at køre som ftp server, men jeg har en del problemer med at nå målet.

Harddisken er koblet til en Linksys WRT54G router og dernæst et modem fra min udbyder af typen Zyxel P-660R-D1.

Harddisken har fast IP. FTP er aktiveret og fjernadgang er manuelt konfigureret som dermed giver mig de porte der angiveligt skal give adgang - 80 og 443.

I Linksys routeren har jeg under "Applications and gaming" sat harddisken lokal IP adresse samt de ovennævnte porte.

Zyxel routeren har en fast IP adresse, men jeg har intet opsætning lavet der, da det er lidt uden for min kompetence.

Jeg har forsøgt med FileZilla ftp klient at indtaste min faste IP og port, men uden succes.....ved egentlig heller ikke om det er den korrekte metode for adgang.

Hvad mangler jeg eller hvad gør jeg galt.
På forhånd mange tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
29. februar 2012 - 19:40 #1
har du en live netværksharddisk  mener du SkyDrive ????

Prøv at her http://filezilla-project.org/download.php?type=server

Sig  til vil det ikk er det du søger

ellers så  mo du skrive  hvad du vil ha da der er over 10000 FTP server
Avatar billede thomaskleis Nybegynder
29. februar 2012 - 20:06 #2
Netværksharddisken er en Western Digital, My Book Live.
http://wdc.com/en/products/products.aspx?id=280

Den har indbygget ftp server.
Avatar billede kjeldsted Novice
29. februar 2012 - 21:06 #3
FTP burde da være på port 21...
Avatar billede thomaskleis Nybegynder
29. februar 2012 - 22:26 #4
Det er også hvad jeg kan læse mig frem til men der kan kun laves portforwarding i intervallet 1024-65535 eller 80. FTP funktionen r blot en checkboks der aktiveres. Der er som sådan ikke noget ftp indstilling på harddisken.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2012 - 17:09 #5
Avatar billede thomaskleis Nybegynder
01. marts 2012 - 18:18 #6
Der er naturligvis en cd med som er installeret, og jeg har fuld adgang harddiskens webinterface.

Du har linket til et billede. Jeg er ikke sikker på hvad du mener?
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2012 - 18:28 #7
har du set mit link ???
Avatar billede thomaskleis Nybegynder
01. marts 2012 - 18:49 #8
Jo jeg har set det. Jeg kommer til et billede af noget der ligner en menu fra en WD harddisk. Jeg er bare ikke sikker hvad jeg gør derfra.

Menusystemet i min WD harddisk ser meget anderledes ud, men punkterne er mere mindre de samme så vidt jeg lige kan se.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2012 - 20:33 #9
kan du ikke ta en billed at din menu

http://billedeupload.dk/
Avatar billede thomaskleis Nybegynder
01. marts 2012 - 20:42 #10
Der er en guide på WD' hjemmeside der beskriver opsætning. Den viser menu systemet. Jeg har slavisk fulgt guiden.

http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/8526
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2012 - 14:23 #11
har du en svis ????
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2012 - 14:24 #12
som lan slåt til
Avatar billede thomaskleis Nybegynder
03. marts 2012 - 08:43 #13
@Rasmus
Fra mit oprindelige indlæg:
"....Harddisken er koblet til en Linksys WRT54G router og dernæst et modem fra min udbyder af typen Zyxel P-660R-D1...."

LAN er naturligvis aktiveret, hvis det er det du mener.

jeg har desuden deaktiveret firewall på min router, i tilfælde at det skulle være problemet, men det har ikke hjulpet.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2012 - 22:14 #14
det er nok en svis som skal aktiveret på  den router  gå ind i din router  via Internet Explorer
Avatar billede thomaskleis Nybegynder
03. marts 2012 - 23:28 #15
Beklager, men jeg er ikke helt på hjemmebane i det her: Hvad er en svis?
Avatar billede kjeldsted Novice
04. marts 2012 - 12:47 #16
#14:
Mener du en switch?
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2012 - 16:17 #17
#16  jes

kjeldsted
Avatar billede thomaskleis Nybegynder
15. marts 2012 - 07:53 #18
Hvad så når jeg har gået ind på routeren???
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2012 - 23:04 #19
så der ikke en ip adresse og en DSN adresse ???

og vis det gør det skal u bar en en FTP server installeret på computeren
http://filezilla-project.org/download.php?type=server

Skriv den ip adresse og DSN adresse ind i FileZilla :-)
Avatar billede kjeldsted Novice
17. marts 2012 - 23:28 #20
Har du egentligt prøvet med den lokale IP inden for netværket?
Avatar billede thomaskleis Nybegynder
18. marts 2012 - 02:09 #21
@rasmus. Det er ikke for at lyde utaknemlig . Jeg sætter stor pris på at folk afsætter tid til at hjælpe andre, men det er altså meget utydelig det du skriver. Prøv at læse mit oprindelige indlæg igen. Jeg kører jo FTP på harddisken og ik på min PC.

@kjeldsted. Ja der forbindelse til FTP på harddisken på mit lokale netværk.
Avatar billede kjeldsted Novice
18. marts 2012 - 09:54 #22
Det lyder jo som om at routeren ikke videre stiller fra den eksterne ip til den interne på port 21.

Og du har altså lavet en Forward fra port 21 til 21 på 192.168.1.xxx på din router?
Avatar billede kjeldsted Novice
18. marts 2012 - 09:54 #23
Og 192.168.1.xxx er jo selvfølgelig den lokale ip på FTP serveren.
Avatar billede thomaskleis Nybegynder
19. marts 2012 - 20:33 #24
@Kjeldsted: ja, det er alt sammen sat op som du beskriver.

FileZilla giver beskeden:

Status:    Tilslutter til 217.157.xxx.xxx...
Status:    Forbindelsesforsøg mislykkedes med "ECONNREFUSED - Connection refused by server".
Fejl:    Kunne ikke forbinde til server
Status:    Venter på at prøve igen...