Avatar billede nvylov Nybegynder
01. marts 2012 - 15:12 Der er 23 kommentarer

League of Legends (LOL)

nogle gange lagger jeg i lol, og jeg forstår ikke hvorfor. jeg har 10 Mbit internet med 1Mbit upload mener jeg.
Det er kun nogle gange jeg lagger. normalt kan jeg godt køre spillet med settings på "high" med 60 fps uden problemer. men andre gange lagger den, også selv om jeg sætter den ned til 30 fps. og "medium" skærm-settings.(det hjælper ikke det mindste) jeg har prøvet løbene at tage en speedtest, den går stabilt på de der 10-11Mbit og ca. 1.5 Mbit upload, mens jeg er "in-game"
-jeg har prøvet følgene
update adobe air client
update directx
update to the newest Framework v 4
-men det hjalp desværre ikke.

jeg har en Asus barbær
opstætning
-windows 7 64 bit (home premium)
-nvidia geforce GT 540m CUDA 1 GB
-Intel core(TM) i5 processer (2410M) (med 2,3 Ghz)
og jeg køre på trådløst internet hvis det skulle have noget at sige? (Håber at der er nogle der kan hjælpe!)
ps. jeg er ny herinde...
Avatar billede Fashdey Nybegynder
01. marts 2012 - 15:20 #1
Har du prøvet at tage et spil uden ET ENESTE andet program kørende?
F.eks. luk Steam / Skype / Browser(Internet Explorer, Firefox osv.).

Kortsagt, LUK ALT! der ikke er DIREKTE krævende for at spillet kan køre, evt. Tjek ved Joblisten (CTRL + Shift + ESC) og se om noget bruger meget kraft på systemet.

Hvis du er en af dem som bruger Spotify, skal du vide at hver gang den skifter sang bruger den utroligt meget internet, - ved godt det ikke er problemet, men måske bare god info, hvis du ikke allerede ved dette :)
Avatar billede pstidsen Novice
01. marts 2012 - 15:34 #2
#1: Kan så sige at jeg spiller LoL med 60 Fps, dårligere internet, dårligere spes på computeren og 5-8 andre åbne programmer.

Hvor ofte langer du og hvor længe er det?

Hvad siger www.speedtest.net ?
Avatar billede nvylov Nybegynder
01. marts 2012 - 16:26 #3
langer? du mener lagger ikk' :)?
hvis jeg lagger i starten af game, lagger jeg hele vejen igennem.
speedtesten siger, ping:5ms download speed: 9.96 upload speed: 2.06
Avatar billede nvylov Nybegynder
01. marts 2012 - 16:28 #4
ja. jeg lukker altid de programmer der er mulige at lukke.. :)
Avatar billede Fashdey Nybegynder
01. marts 2012 - 16:46 #5
Hvor meget plads har du fri på din harddisk?
Du har ikke nævnt hvor meget RAM du har? :)

Pladsen kan tjekkes under Windows -> Computer
RAM kan findes ved Windows -> Højreklik på computer -> Egenskaber
Avatar billede nvylov Nybegynder
01. marts 2012 - 17:24 #6
hov. det glemte jeg, men jeg har 8 GB så det er ikke derfor ;)
og jeg har 175 GB ledig på C-drev
og 261 på D-drev.. :)
Avatar billede pstidsen Novice
01. marts 2012 - 17:42 #7
1. Ccleaner
2. Diskoprydning
Avatar billede nvylov Nybegynder
01. marts 2012 - 21:29 #8
ccleaner har jeg..
hvordan udføre man en "diskoprydning :b?
Avatar billede pstidsen Novice
01. marts 2012 - 21:31 #9
Bruger du også funktionen Register i Ccleaner?

Hov mente diskDEFRAGMENTERING. Se her: http://www.eksperten.dk/spm/939939#reply_7787707
Avatar billede nvylov Nybegynder
01. marts 2012 - 21:35 #10
ps. min computer er ikke engang et halvt år gammel, så det bør da ikke være nødvendigt med en "diskoprydning"..????
Avatar billede pstidsen Novice
01. marts 2012 - 21:43 #11
diskoprydning er lidt ligesom Ccleaner og jeg sagde jo at jeg mente diskoprydning..!
Avatar billede nvylov Nybegynder
01. marts 2012 - 22:49 #12
hov, havde jeg ikke set...
Avatar billede nvylov Nybegynder
01. marts 2012 - 22:50 #13
kan det havde noget at gøre med routeren...? (jeg køre på det trådløse)
Avatar billede pstidsen Novice
01. marts 2012 - 23:37 #14
Umiddelbart ikke - du har jo høj internethastighed alligevel.

Prøv med kabel!
Avatar billede nvylov Nybegynder
02. marts 2012 - 13:30 #15
det der sker når jeg "ingame" er at min ping er så den skal være  (190 ca fordi jeg spiller på den amrikanske) men pludselig går den op på 300-600 og så ned igen, og op igen, osv...
Avatar billede Kitmanzz Nybegynder
11. marts 2012 - 23:24 #16
sorry er ny på siden.
Avatar billede Kitmanzz Nybegynder
11. marts 2012 - 23:26 #17
Omg så kom jeg lige til at slette hele mit indlæg.. :/

Nå jeg har altså sammen problem.

jeg har 100/100 og en ældre computer.
Men spillet har virker fint tidligere, og mit lag er meget stor/underligt, for jeg er den eneste som står stille på skærmen, hvor minions render forbi mig, og ja var lige ved at sige det kan vare fra 10 til 25 sec.

MVH
Nikolaj
Avatar billede pstidsen Novice
12. marts 2012 - 16:43 #18
Ikke flere gode forslag...
Avatar billede aa1122bb Nybegynder
03. april 2012 - 21:28 #19
Kør AVG Pc Tune-up
Kør CCleaner

Hvis du har adgang til router settings og prøv da at portforwarde:
5000 - 5500 UDP - League of Legends Game Client
8393 - 8400 TCP - Patcher and Maestro
2099 TCP - PVP.Net
5223 TCP - PVP.Net
5222 TCP - PVP.Net
80 TCP - HTTP Connections
443 TCP - HTTPS Connections

Du kan også prøve at køre programmet som administrator og jeg formoder næsten at du har åbnet for programmet i windows firewall
:)
Avatar billede alex2029 Nybegynder
08. april 2012 - 18:11 #20
Ellers det sker nogle gange at de har lag på deres servere, har prøvet at snakke med mine venner på skype, hvor vi har lag samtidigt, selvom vi ikke er der samme sted i landet, men det sker ikke særlig tit.
Avatar billede sofushd Nybegynder
15. februar 2013 - 14:46 #21
slet det og download det så let er det
Avatar billede sofushd Nybegynder
15. februar 2013 - 14:46 #22
håber det viker
Avatar billede Pfaurby Nybegynder
17. marts 2014 - 14:04 #23
hvorfor er min fps 01 i lol og jeg har fibernet