Avatar billede microjet Nybegynder
07. marts 2012 - 11:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

OCR / Nummer genkendelse

Hejsa

Jeg har gennem længere tid prøvet at finde en engine som er let at integrerere i c# såledea at jeg kan genkende tal og bogstaver på et billede.

Jeg har brug for at læse et meget lille serienummer under et kamera-microskop og så få min kode til automatisk at sakse dette serienummer.

Det eneste jeg har fået til at virke var en engine fra Aquaforest, men den virker kun på dokumenter...ikke billeder.

Det optimale ville være at man kunne bruge en videosource og så realtime sakse de numre den "ser"

alternativt ville en engine der blot blev fodret med et billede og afleverede en tekst-fil være fint

Er der nogle der har rodet med dette i forbindelse med c#.

Jeg har søgt mest på ANPR (Automatic Number Plate Recognition)  eller LPR (License Plate Recognition)

Men en eller anden c# dll der kunne det ville jo være ønsketænkning!

M.v.h

Tue
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. marts 2012 - 13:06 #1
Er lige med på en lytter.
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. marts 2012 - 13:06 #2
Nogle skriver om denne: http://code.google.com/p/tesseract-ocr/

Ved ikke om du har været forbi den?
Avatar billede microjet Nybegynder
12. april 2012 - 15:07 #3
Ingen svar spørgsmål lukket!