Avatar billede bikerbirk Nybegynder
09. marts 2012 - 16:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg opgradere CPU'en på min bærbare?

Jeg har lidt problemer med at hitte ud af, om jeg kan opgradere CPU'en i min bærbare (og om jeg burde). Jeg har en MM-Vision NB595 baseret på en Compal KHLB2-maskine. Det eneste jeg kan finde om bundkortet er:
Chipset
• North Bridge Cantiga PM45.
• South Bridge ICH9-M.

Så det må vel være et Intel PM45-bundkort der sidder i. Pt. har jeg en Intel T9600-processor (2*2,80 GHz) i maskinen. Da jeg opgraderede min HDD til en SSD, blev maskinen noget hurtigere. Windows fortæller mig, at det der hænger nu er CPU og RAM med en rating på 6,4 i WEI (og SSD'en får 7,8).

Det jeg tænker at ville have i den er en quadcore CPU.
Hvad siger I, kan det lade sig gøre og er tiden og pengene værd?
09. marts 2012 - 17:16 #1
Meget tvivlsomt - kan ikke betale sig ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. marts 2012 - 20:27 #2
Kan slet ikke forstå du tænker på at opdatere, når du får den score!!!
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
10. marts 2012 - 01:30 #3
Det er egentlig også mere fremadrettet, jeg tænker at skifte CPU'en - men den er da hurtig, specielt for en bærbar, det vil jeg ikke lægge skjul på.

Men kan I hjælpe med mit spørgsmål? Sidst jeg kiggede på at skifte en CPU var i en stationær og før dualkernernes tid..
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
24. marts 2012 - 16:20 #4
Jeg må indse, at det ikke er et projekt jeg skal give flere tanker.
Vil I have lidt point?
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
23. april 2012 - 19:09 #5
Luk