11. marts 2012 - 10:09 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Excel opretter selv .xls filer på mit skrivebord jeg ikke kan slette

Der er gennem længere tid pludseligt oprettet nogle XLS filer på mit skrivebord, som jeg ikke kan slette.
Når jeg prøver skriver den:
"Emnet kan ikke flyttes til papirkurven, fordi det ikke kan slettes"

Der ligger 5 på mit skrivebord, og de hedder alle sammen noget i stil med: C10F8000, CF24B000 osv.

PC: Imac, OSX 10.7.3, Office til MAC - Excel 14.1.4
Avatar billede egmose Novice
11. marts 2012 - 10:12 #1
Nu har jeg hat og briller forstand på Mac, så du skal ikke nødvendigvis tage mine ord for gode varer, men er det ikke nogen midlertidige filer, som forsvinder når du lukker/gemmer dine xls dokumenter?! :)
11. marts 2012 - 10:20 #2
:) Nej desværre ikke så enkelt..
Selv om jeg lukker xls ned, kan jeg stadig ikke røre ved dem. :(
Avatar billede egmose Novice
11. marts 2012 - 10:28 #3
Ja det er mystisk.. Kan desværre ikke hjælpe når det er mac :)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 11:32 #4
Som egmose kender jeg ikke til Mac, men har da fundet denne tråd:
https://discussions.apple.com/thread/2790081?start=0&tstart=0
Håber du kan bruge det.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2012 - 17:50 #5
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Why-cant-I-delete-a-file-or-folder

og  vis det  ikke dur så prøv  C:\Users\superbruger1000\Desktop

klik på Skrivebord  og find den og klik på slet

og vis du ikke kan så højre klik på filen og vælg egenskaber klik på Generelt og klik på skjul og klik på Anvend  og klik på ok
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 18:53 #6
#5 Hvorfor linker du til Microsoft, når der er tale om Mac?
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2012 - 15:59 #7
#6

220661

når du vil  altså ikke ha her står windows microsoft?

vil du ikke kan li' ord windows microsoft så må vi bare skive der

Hvorfor kan jeg ikke slette en fil eller mappe?

Her er svar på almindelige spørgsmål om problemer, der kan opstå, når du sletter filer og mapper.

Hvad kan forhindre mig i at slette en fil eller mappe?

Hvis du ikke har de nødvendige rettigheder til en fil eller mappe, kan du ikke slette den. Hvis du ikke selv har oprettet filen, kan du måske ikke slette den, selvom den vises i den offentlige mappe. I så fald skal du bede ejeren af filen om at slette den.

Du kan heller ikke slette en fil (eller den mappe, der indeholder den), hvis filen aktuelt er åben i et program. Sørg for, at filen ikke er åben i noget program, og prøv derefter at slette filen eller mappen igen.

Hvad betyder det, hvis jeg forsøger at slette en fil, og der vises en fejlmeddelelse om, at filen er i brug?

Du kan ikke slette en fil, hvis den aktuelt bruges af et program. Hvis du vil slette filen, skal du finde det program, som filen er åben i, og lukke både filen og programmet. Hvis du ikke er den eneste person, der er logget på computeren, kan den anden person være i gang med at bruge filen.

Når jeg har slettet alle filerne i en mappe, er mappen der stadig. Hvordan kan jeg slette mappen?

Luk alle åbne programmer, og forsøg derefter at slette mappen. Hvis det ikke virker, skal du genstarte computeren og forsøge at slette mappen igen. Mappen blev formentlig ikke slettet, fordi et andet program var ved at bruge en fil i mappen.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2012 - 16:06 #8
Jo jeg vil godt høre om Microsoft. Jeg er bare i tvivl om at spørgeren kan bruge det på sin Mac.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2012 - 17:53 #9
hvad med så højre klik på filen og vælg egenskaber klik på Generelt og klik på skjul og klik på Anvend  og klik på ok
Avatar billede kjeldsted Novice
13. marts 2012 - 20:47 #10
#12:
Mener du ikke CTRL-klik, 'Vis Info' osv. i stedet? Der er ikke noget der hedder hverken Egenskaber eller Generelt på en Mac!?

#0:
Prøv at CTRL-klik (el. højre-klik) og vælg 'Vis info' (el. CMD-I). i bunden af det vindue der åbner står der hvem der er ejer af filen og hvilke tilladelser forskellige grupper har til filen. Hvad står der hér?
Avatar billede kjeldsted Novice
13. marts 2012 - 20:48 #11
Hov. Første del var henvendt til #9 kan jeg se. Sorry.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2012 - 18:47 #12
Avatar billede kjeldsted Novice
14. marts 2012 - 19:00 #13
#12

Du læser jo for pokker ikke hvad andre skriver til dig.. Og nej. Der sker ikke meget ved at trykke på CTRL ALT DEL. Der sker faktisk ingen ting ved at trykke på CTRL ALT DEL. Så hvad skulle spørger få ud af det?
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 09:33 #14
#13  så kan han se om der er nåde som kør
16. marts 2012 - 16:54 #15
Tak for svar til jer alle.
@ 22061 - Den korte forklaring på den vedhæftede tråd, var et godt gammelt Microsoft kneb => Genstart :) Og det virkede.. Ikonerne er væk!

22061 lægger du et svar for point...
Avatar billede kjeldsted Novice
17. marts 2012 - 10:37 #16
#14:
Nej. Der vil stadig ikke ske noget som helst ved at trykke på CTRL+ALT+DEL på en Mac. Hvor ville det være fedt hvis du en dag lærte at læse andre indlæg i de her tråde, og begyndte at undersøge ting du ikke ved. CTRL knappen på en OS X er desuden primært brugt til hvad en PC bruger kalder "højreklik", så du kan være 99,99999% sikker på at en genvej fra PC indholdene CTRL ikke kan kopieres over på OS X.
Avatar billede kjeldsted Novice
17. marts 2012 - 22:52 #18
#17
Har du selv læst de links Rasmus. I så fald så har jeg en overraskende nyhed til dig:

CTRL er ikke det samme som Command
og DEL er ikke det samme som ESC.
Når du skriver han skal trykke på CTRL ALT DEL så sker der intet når man gøre dét på en Mac. Ligesom dit råd i #5 vil være svært da der ikke findes et C drev på en Mac (og begynd ikke at at påstå jeg tager fejl dér)
Eksperten er ikke en gættekonkurrence. Så hold dig nu til at skrive ting du ved noget om. Hvis ikke du kender til genveje på en Mac så lad være med at skrive om dem.
Men det er vel hverken første eller sidste gang vi siger det til dig.
Avatar billede kjeldsted Novice
17. marts 2012 - 23:10 #19
En anden ting er så at hvis man skal være 100% sikker på at alle processorer tilhørende EXCEL er lukket ned nytter det ikke noget med CMD ALT ESC, da denne blot viser åbne konsol/fuldskærmsprogrammer og altså ikke processorer. For at se/lukke disse skal man ind i ~/Applications/Utility hvor man finder Aktivitetsovervågning (Activity Monitor). Det er denne der svarer til Windows's Task Manager. Den anden er blot en forsimplet udgave til når programmer (en sjælden gang imellem) fryser.
26. marts 2012 - 08:50 #20
@22061 - Send en besked så du kan få point.

Lukker...
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2012 - 18:55 #21
Hvorfor har folk da ikke bare lidt tålmodighed????
Der er jo nogle der har et 7 til 16 job.