Avatar billede t_w_t_p Praktikant
11. marts 2012 - 11:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Låse for alt kommunikation og kryptering af alle filer

Jeg har et problem. Firmaet har ansat en teknisk tegner i bangladesh. og vi er nødt til at have låst personens computer fuldstændig sådan at han ikke har mulighed for at trække filer ud/ tegninger. Vi skal have låst computeren helt. Sådan at man kun kan bruge netværk/USB/bluetooth når en adgangskode er indtastet.
11. marts 2012 - 12:35 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilken form for 'forbindelse' har du/I til omtalte PC ?
Eller omvendt ?
Avatar billede baloose Nybegynder
11. marts 2012 - 15:27 #2
Du skriver som om du effektivt vil forhindre den tekniske tegner i at hive data ud fra en computer han har fysisk afgang til, og oven i købet også skal kunne bruge... Det er en temmelig håbløs opgave :)
Det der oftest sker når nogen forsøger dette er at de ender ud med en løsning der er til overvældende gene for brugeren og ikke yder nogen særlig beskyttelse.
Der findes programmer der er beregnet til det du beskriver, og så har den åbenlyse fejl at du bare kan slutte harddisken til en anden computer (eller starte computeren med en live CD) og så har du adgang til alt, overvej lige hvad sådan et program i virkeligheden er værd... selvom du valgte at kryptere harddisken er du jo nød til at give brugeren krypteringsnøglen...

Hvis i ikke stoler på personen, skal i nok overveje om det er ham i skal have ansat i stedet for! Lige meget hvad i gør vil i ikke kunne forhindre ham i at kunne få data ud af computeren, så længe det er data han skal have adgang til at se. Den simple løsning for ham vis han skal have data ud, er jo bare et kamera til at fotografere skærmen, men han vil (hvis han ved hvordan) også kunne få fat i filerne.
Avatar billede t_w_t_p Praktikant
10. marts 2014 - 12:40 #3
lukket
Avatar billede t_w_t_p Praktikant
10. marts 2014 - 12:40 #4
Fandt ikke en løsning som kunne bruges