Avatar billede hansine Nybegynder
13. marts 2012 - 09:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udskrift bliver dannet, men ikke udskrevet.

Hej Eksperter. Havde lige pludselig en død disk.

Opsætning:
Windows 7 32 Bit
C5 V.1.80
Oki Microline 3320

Har nu opgraderet til Win 7 32 bit, og flyttet min c5 over. Jeg kører helst consol version. Det hele kører fint, lige indtil der skal udskrives. Fakturaen bliver dannet og kører fint på skærmen. Kan godt udskrives på min blækprinter, men da jeg har en OKI Microline 3320 og faktura i endeløse baner, så duger det jo ikke.
Problemet er at min OKI er forbundet med Parallel-USB kabel og bliver registreret på putteren som IEEE-1284. Ved printer opsætning i C5 har jeg prøvet Oki Microline 321 + Epson FX + IBM Proprinter både som "PRN+LPT+COM+WINDOWS/PM" men intet fungerer.
Hvilken opsætning skal den ha' for at udskrive?

NB. Er tilbage kl. 18
Avatar billede mariaf Juniormester
13. marts 2012 - 23:15 #1
Det får du nok ikke til at virke. Version 1.80 og windows 7 er ikke kompatible.

Find en gammel XP eller opdater din C5.
Avatar billede hansine Nybegynder
14. marts 2012 - 08:11 #2
Det virker jo godt nok på blækprinteren, men ikke på matrix'en!'

Tænkte, at det havde noget at gøre med printeropsætningen, nu hvor den er forbundet med parallel / USB.

Den gl. putter havde XP pro, og bundkort med det gl. stik til printer.
Avatar billede hansine Nybegynder
15. marts 2012 - 17:20 #3
Er der slet ikke nogen der har et bud på en opsætning?
Avatar billede hansine Nybegynder
15. marts 2012 - 17:22 #4
Jeg får vel det samme problem med printeren, selvom jeg installere XP.
Avatar billede hansine Nybegynder
25. marts 2012 - 23:16 #5
SÅ mariaf.

Nu har jeg formatteret og installeret Windows XP Pro SP3 og alle opdateringer, men alligevel virker det ikke. Den gl. PC havde et gammeldags parallelstik og da virkede det. SÅ HVA NU???
Avatar billede up2nogood Nybegynder
26. marts 2012 - 10:53 #6
Jeg vil tro du har haft mappet en brugerprinter til en specifik LPT port. Hvis du kan lave det trick med den USB dims, burde det spille igen.
Elles kan du prøve at bruger programmet http://www.printfil.com/english.htm, der kan snuppe job der er sendt til lpt port, og så sende det videre.

En anden løsning er måske at købe en LPT port udvidelseskort til PCI porten.
Avatar billede hansine Nybegynder
09. juli 2012 - 18:28 #7
Har fået det til at virke ved at skrive lidt kode og derved kører print via netværk, så win 7 godt kan kører v 1.80. Jeg lukker og slukker. Og tak til dem der gad bruge tid på mit spørgsmål.
Avatar billede vivian22 Nybegynder
22. juli 2012 - 01:52 #8
Hej,
hvordan laver du? så jeg ville gerne være din friend.here er min e-mail vivianawori@yahoo.com
Jeg vil sende dig billeder i min næste post OK
og jeg har noget improtant at fortælle dig
vivianawori@yahoo.com
fra Vivian
bedes du besvare

Hello,
how are you doing? please i want to be your friend.here is my e-mail vivianawori@yahoo.com
i will send you photo in my next mail OK
and i have something improtant to tell you
vivianawori@yahoo.com
from vivian
please reply