Avatar billede Titanic15 Praktikant
13. marts 2012 - 16:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Engelsk for begyndere. -

Jeg har aldrig rigtigt lært engelsk i skolen, da jeg har gået i specialskole, og der havde vi desværre meget lidt engelsk.

Er der nogen herinde der kender en gratis side.
Hvor jeg efterhånden kan lære en smule engelsk på skrift helst.

Jeg kunne i begyndelsen godt tænke mig at lære at tale engelsk også. Men det er naturligvis nemmere at have lært det i nogle af de mindste klasser, min nevø kan godt engelsk han startede med at lære engelsk i 0 klasse.

Og han spiller flere spil hvor der tales engelsk.
Men det er ikke lige nået for mig.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette.

Titanic15
Avatar billede BaZo Nybegynder
13. marts 2012 - 16:28 #1
Tænker du på sådan noget her?:
http://www.funenglishgames.com/activities.html
Det ved jeg at min lillebror, han bruger :)...
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2012 - 16:34 #2
Avatar billede Titanic15 Praktikant
13. marts 2012 - 16:37 #3
Jeg tænkte mere på et "brev" på engelsk, som mangler nogle ord, som jeg så skal sætte ind eller sådan nået lign.

Jeg kan nogle enkelte ord som

1. i love you - nok det første jeg lærte *GGG*
2. hello my name is ????

Jeg er virkelig dårlig til engelsk.
så det skal virkelig være for begyndere.

Jeg lærte en smule på kofoed skole i kbh.

Men de gange jeg har været i udlandet, har jeg da godt kunne klare mig lidt med det engelsk jeg kan.

Jeg er 41 år så det er lidt dumt at jeg endnu ikke rigtig kan engelsk.

Men til gengæld var jeg en af de gode til alm. dansk
tekst.

Titanic15
Avatar billede poko1 Ekspert
13. marts 2012 - 16:39 #4
Hvis du har tålmodighed kunne du begynde med Google Translate!
i højre hjørne kan du trykke på et højtaler ikon for at høre hvordan det udtales et eksempel her jeg ved ikke om sætningen kommer med?
http://translate.google.dk/?hl=da&tab=wT#da|en|jeg%20vil%20gerne%20l%C3%A6re%20det%20engelske%20sprog
Avatar billede Titanic15 Praktikant
13. marts 2012 - 16:42 #5
Kære alle.

Min lillesøster lærte ret hurtigt spansk.
det hun gjorde var at sætte små gule sedler op overalt
derhjemme spejl og så oversat til spansk.

Det kunne jeg måske også gøre bare på Dansk/Engelsk.

Men hun var også på en lang rejse i et spansk land
så lærer man det jo også hurtigere.

Hun var på ferietur i 1 år så vidt jeg husker.

I må meget gerne komme med flere forslag.

Tak

Titanic15
Avatar billede Titanic15 Praktikant
13. marts 2012 - 16:44 #6
poko1

Jo teksten kom med.
Det kunne jeg selvfølig også bruge.

Kom bare med svar så giver jeg dig point

Tak
Avatar billede poko1 Ekspert
13. marts 2012 - 16:48 #7
Læg bare svar selv:-)
Avatar billede Titanic15 Praktikant
13. marts 2012 - 17:27 #8
Okay poko1

Tak
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. marts 2012 - 18:18 #9
Jeg bruger selv google translate da mit engelsk er non-existant. Kan klart anbefales.

P.S den side som du linker til i #1 Bazo det er da sådan nogle spil for børn? Går ud fra at trådstarter er voksen.
Avatar billede Titanic15 Praktikant
13. marts 2012 - 22:32 #10
Ja man må sige at jeg er voksen jeg er 41 år
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 00:28 #11
Hvis du har mulighed for det, kan jeg anbefale VUC.
http://www.vuc.dk/

Google translate. Jo ok, hvis man ikke kan engelsk, men da det jo er en computer giver det ofte nogle sprøjse oversættelser, som kan være mere morsomme end informative, så sommetider skal man være lidt god til at analysere oversættelsen.